عفوا يجب عليك الاشتراك بصفحتنا على الفيسبوك أولا

59
تشغيل يور فريدوم 24 ساعة فى اليوم مجانآ..


يور فريدوم 24 ساعه مجانآ وطبعآ  البورت بتاع المتصفح أو الدونلود مانجر 8080 والبروكسى 127.0.0.1
نبدأ بالشرح

1-نسطبه عادي جدا زي أي برنامج

2-نذهب الي الي اعدادات يورفريدوم

3- وبعد كدا نذهب الي الاتصال بالخادم

4- هنكتب في العنوان mobile.etisalat.com.eg وطبعا المنفذ 80

واختار بروتوكول الاتصاال http


دي كدااااا الخطوة الاولي


الخطوة الثانية


من اعدادات البروكسي هتلاقي اول خانه اسمها(عنوان البروكسي ) اكتب

77.92.92.156



وبعد كدا هنكتب منفذ البروكسي 80

ودي الخطوة الثانيه

الخطوة الثالثة

نذهب الي معلومات الحساب وسجل حسابك وبعد كدا حفظ وخروج

خلاص الاعدادات تمام اوي ابدا الاتصال وهيشتغل معاك

طريقة مجربه 100%

الغرض من الطريقة
1-استخدام سرعة سيرفر اتصلات
2-تزويد عمل اليورفريدوم ليصل في اليوم 24 ساعة
3- في نااس ببيشتغلش معاهم الطريقة القديمه البرنامج هام جدا دا حل ثاني لتشغيله

علي فكرة الحل دا كان بتوع اتصلات نجيريا عشان الشركة وقفت الطريقة القديمه
انا حاولت انزله على صفحت الموقع بس اظاهر كده مش ينفع (عماد حسين)


إعتذار واجب للأخ صاحب الإيميل
 pop832001@yahoo.com
لأنه بعتلى نفس الطريقة بس الأخ عنوب مصر بعتها قبله..

59 تعليقات:

expenaticx يقول...

الله ينور يا باشــــــــا

Monatf5 يقول...

شغال و كويسسسسسسسسسسسسس جدااا
بس يا ريت الناس تركز و هى بتكتب البيانات عشان كان فى حرف واقع و افتكرت ان الشفرة غلط

غير معرف يقول...

اولا اشكرك علي المجهود الرائع المبذول في المدونة

ولكن الاعدادات هذه لم تعمل معي

ahmed_farghail يقول...

مش شغال معايه تسجيل الدخول فاشل

غير معرف يقول...

ربنا يجزيك خير اند عاوزين كارت اللان و خط فودافون بأسرع وقت بجد انت كبير

غير معرف يقول...

جااااااااااا مد انتا طول عمرك

غير معرف يقول...

بيشتغل تمام لكن السرعه لاتزيد عن 15 برضوووووو :((

غير معرف يقول...

كل شوية يكتب downlink failed , closing connection

Monatf5 يقول...

يا جماعة اتأكدوا باظبط من البيانات و كل حرف و رقم و كلمة etisalatو هى شغالة معايا كمان,بس كلمة حق,التور احسن فى السرعة لكنه بيقطع
و يا باشا معلش عندى استفسارين صغيريين,الاول انا بعتلك موضوع وصلك و لا لأ؟انا عايز اعرف بس,الثانى الالترا سرف مش شغال معايا خالص؟ايه المشكلة فيه,مع ان نفس العدادات و البرامج التانية شغالة عادى ,و كنت عايز اعرف ازاى اشغل التورنت بأى طريقة ارجوك لانى عايز احمل و مفيش طريقة غير التورنت نافعة
١٤
معلش بتعبك يا بوووس

Unknown يقول...

شكرا يا كبير................ جارى التجربة

انا لقيت مواقع نيجيرية فيها نت اتصالات مجانى بس ما فهمتش بالظبط الطريقة

http://afrikhub.byethost24.com/nigeria/



http://naija2much.blogspot.com/



http://hubpages.com/hub/Etisalat-Settings-Etisalat-Free-Browsing-Cheat-Etisalat-Free-Browsing-Code-Etisalat-Free-Browsing-Settings


http://ultralinks.lefora.com/2009/10/30/etisalat-configuration-settings-free-browsing-on-o/

salwa يقول...

شكرا على المجهود الرائع أوى ده ..بس ممكن اعرف رابط تحميل البرنامج فين ..بليز ارجو الرد

Unknown يقول...

البرنامج مش شغال عندى ونقلت الاعدادات كوبى من الصفحة

ممكن حل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

غير معرف يقول...

يا جماعة حد يشوفلنا حل في الداونلود ارجوكم ده بطيء جدا وبيقطع وساعات كتير بيقف أكون شاكر جدا وجزاكم الله خير
محمود

حماده يقول...

تسلملي دماغك يا ريس شغال زي الفل بس الدونلود فعلا وحش جدا

غير معرف يقول...

لو سمحتم حد يقولى فين الرابط بتاع التحميل ومفيش طريقة تخلى النت مايفصلش وياريت لو حد يعرف ليه الياهو مش شغال يقولى وشكرا

غير معرف يقول...

السلاااااامو عليكم: انا مصطفى.. يا جماعه انا عندى الحل اللى انا شغال بيه بقالى شهر هقول عليه مش خساره لأن الموقع دا وصاحب الموقع دا ليهم فضل عليه.....
المهم لو عايز تشتغل ياهو وتصفح كويس اشتغل بيور فريدوم ولو عايزه يتشغل معاك 24 ساعه بل شهر وسنتين كمان .. اقولك اعمل حساب جديد وادخل بيه بس بعد ما تكتب الحساب اعمل الديب فريز الديب فريز هو اللى هيخليه يشتغل معاك على طول لأن العداد بتاع يور فريدوم بيعد ومجرد ما تقفل الجهاز وتفتحه هتلاقى كل حاجه رجعت لأول مره سطبته بيه والله العظيم اليور فريدوم شغال معايا زى الفل .. دى حاجه الحاجه التانيه .. عشان تعمل داونلود اقولك.. سطب برنامج جوندو اخر اصدار البرنامج دا عمره ما قطع معايا سرعتك فى الداونلود هتبقا بالنهار 40 وبليل 50 بس استعمل متصفح موزيلا والداونلود مانجر والانتى فيرس دول اكتب فيهم اعدادات جوندو .. واستخدم مع يور فريدوم متصفح الاكسبلور والياهو والهوت ميل واكتب فيهم اعدادات اليور فريدوم وحدش يغلط كل برنامج خصصه لحاجه واهم حاجه الديب فريز واللى هيقولى الديب فريز مش هيخلينى اعمل داونلود هقولو سيب بارتيشن مش متصطب عليه الديب فريز ونزل على البارتيشن دا اللى انتا عايزه واهو بالمره هيحميك من الفيرس ولعب الاطفال وكل حاجه صدقونى وربنا انا ماشى كده من زمان اوى ومش شاغل نفسى بأى حاجه تانيه خالص جربو والله العظيم الطريقه دى شغاله ولو فيه حاجه دا اميلى MOSTAFA2562002@YAHOO.COM

غير معرف يقول...

يو فريدم شغال معاية تمام بس فى مشكلة انى بعمل شيرنج من الفلاشة من خلال الكمبيوتر ودة رابط للموضع اللى اقصدة
http://www.masrawysat.com/vb/showthread.php?t=785
فمشعارف الطريقة مع البرنامج دة ياريت توضيح اشغلها ازاى

Monatf5 يقول...

سا جماعة البرنامج شغالللللل كويس جدا,ثانيا انا برضك شايف ان برنامج الالترا سرف هو الاحسن بدون منازع,لانه مش بيقلل السرعة خالص,بالنسبة لحكاية الفصل فأنا اكتشفت انها الية من الموبايل مش البرامج,و السبب ان الموبايل بيفصل بعد ٢٥ ميجا بس,الحل هو انك تستخدم برنامج ovi suite ‎هو احسن بكتير من اى طريقة اتصال و تعمل من خلاله كونكت
و انا خاليا بحمل لعبة ١٤ جيجا و السرعة مش بتقع عن ٥٠ و كويسة جداااا
و حاجة تانية,الكاسبر بيشوف الالترا سرف و الجى تانل و البرامج دى فيروسات عشان الحكومة الصينية و الروسية مبلغة عنها لان بيتم استخدامها فى دخول المواقع السايسية المحجوبة,عشان كدة حاولوا تحطوها فى قائمة الاستثنائات او تقفلوا الانتى فايرس

غير معرف يقول...

شغااااااااااااااال يونيفرسال
اشتغل بس بيعلق كتير قرفت منه وشغال بجاب الجديد
بالنسبه لى الترا دا اول برنامج نزل يخترق كل الشبكات
ومش هاينزل برنامج زيه فى السرعه الثابته فى التصفح والداونلود

غير معرف يقول...

ممكن برنامج ياهو يشتغل مع الترا سيرف من فضلك

Unknown يقول...

http://www.mediafire.com/download.php?6904uclcyco93u9
ده لينك تحيل البرناج وعلى فكره عاد حسين هوا هوا pop832001@yahoo.com
هوا هوا عنوب مصر
والنهرده هجبلكو برنامج ebuddy برس بأعدادات تنيه هتخليه شغال 24ساعه على الموبايل ميقطعش بس على الله مستر بلوشى يوافق عليه النهرده

غير معرف يقول...

يا جدعان عاوزين خط اللان وكمان تشغيل نت فودافون بسرعه خلو المدونه شغاله ديما ربنا يجزيكم خير

غير معرف يقول...

انا عملت طريقه خليت سرعه جاب تبقى كامله 50 ك ب
فى الثانيه
بس مش عارف اعمل موضوع هنا ومش عارف اشترك لان جاب المانى
وكمان مش راضى يفتح اى مواقع فيها تسجيل دخول
ياريت لو حد عنده برنامج اخفاء ip اى بى كويس
يحط الرابط بتاعه
مستنى الرد
mido_funy99@yahoo.com
مستنى الرابط
...............
هنا

Monatf5 يقول...

غريبة اوى,انا بحثت عن عنوب مصر و الاخ الأخير و لقيتهم بدخلوا على مواقع جنس؟?؟:؟?
ايه يا جماعة اتقوا ربنا,هو دة استخدام النت المجانى عندكم؟؟بلاش يا جماعة عشان صاحب المدونة ,او الناس اللى بتشارك فيها تشيل زنبكم ارجوكم

ميمي يقول...

فين رابط التحميل يا جماعه

Unknown يقول...

بالنسبه للاخadmin اظن ده مش اسلوب واحد محترم
اذا اردت يوماا ان تكون خطيباا اولا يجب ان تبدأ بنفسك فهي اولا بالنصيحه منى واسأل وقل لنفسك اذا كان بيتك من زجاج ؟؟؟؟؟
اشمعنا بحث عن هذا الاسم فى المواقع ديه وأيه الى دخلك فى هذه المواقع الابيحه دى اظاهر عليك مراهق وانامش فاضى والله فى الرد عليك ملحوظه:
اظن مش كل عنوب مصر يبأه انا وفى الاخر سامحك الله

Unknown يقول...

يالنسبه للاخ ميمى انا كاتب لينك تحميل البرنامج فى الردعلى الاخوه الاعضاء وشكراا للاهتمام

غير معرف يقول...

السلام عليكم
ازيكم يا شباب
انا مش عارف اعمل الاعدادات بتاعت الانترنت اكسبلور العادى ممكن حد يرفعها على المدونه بالصور
مشكوررررررررررررررر


على فكره الفيس بوك مش عايز يشتغل معايا ايه الحل

غير معرف يقول...

حل خروج نت من الكمبيوتر ياجماعة الى الريسيفروالشيرنج والسرعة بطيءة جداً على الكمبيوتر سواء فى التحميل اوالتصفح ياريت الناس ترد علينا لحل هذة المشاكل

غير معرف يقول...

كيف يتم ضبط اعدادات انترنت اكسبلورر
ولكم جزيل الشكر
وطلب اخر
شرح برنامج الترا بالصور كى تعم الفائدة
والى الامام دائما بالبرامج الحصريه على هذه المدونة

غير معرف يقول...

s.3 yagma3a ana btab3 elmwadi3 mn w2t li tany wlya shwayt ml7ozat

maged يقول...

يااا آخوتى
انا اريد الترا سيرف يعمل على خط داتا اتصالات
لان خط عااادى اتصالات يكون بطىء جدآآ
او اى برنامج تانى اختراق

غير معرف يقول...

شكرا جزيلا على المعلومات القيمة

غير معرف يقول...

البرنامج شغال بس سرعه التحميل 11
اما الترا سيرف شغال وسرعه الحميل فوق 70 ومحمل من عله ملفات فوق 100 ميجا
الموبايل نوعه سامسونج 7722

mizocall يقول...

البرنامج توقف تماما هل من حل أنا كنت شغال عادي وفجأه توقف يعمل وكل شيئ تمام لكن لا يدخل إنترنت ما الحل جربت على كذا جهاز كمبيوتر ونفس المشكلة

غير معرف يقول...

أنا بشكر الاخ بلوشي وانا شغال معاكم ببرنامج الجاب جوندو بس فعلا السرعه من 20-50 ونادر أوى توصل ل50 وحاليا أنا هجرب كلام الأخ مصطفى بالاستعانه ببرنامج يور فريدوم فى تشغيل الياهو والهوت ميل
تحياتى لكم جميعا
أخوكم مصطفى

غير معرف يقول...

سلامي لكل الموجود علي المدونه والله انا عضو جديد وياريت استمر معاكم بس برنامج التراسيرف بيفصل معايا كتير وبالتالي مش قادر اكون مستمر علي النت ومش عارف انزل برامج بديله زي يورفريدوم بسبب انو بيفصل كل شويه ارجو الرد من الاصدقاء
احمد فاروق

Unknown يقول...

السلام عليكم
يوجد مشكلة عندى ولا أعرف سببها
عند تشغيل برنامج your freedom وبعد ضبط الإعدادت
عند بدء الاتصال ...يقول لى "انقطع الاتصال الخادم يقول :تسجيل الدخول فشل"
ارجو منكم سرعة الرد وماذا علىّ أن افعل؟؟؟

غير معرف يقول...

هل تغيرت سياسة الyourfreedom كل ما اعمل اتصل يقول لقد تم تحديد اتصالك وعملت حسابات كتير وكلها لا تعمل ايه السبب؟

زموووووورة يقول...

الاستاذ سيد بتاع تسجيل الدخول فشل لازم تفعل و تنشط الحساب من الاميل و بعد ما تتحول على صفحة فريدم تدوس على activate your account بعدها يشتغل على طووول

الطالب المجاهد يقول...

الأخ رقم 39
وانا لدى نفس المشكلة هل هناك حل
يقولى سيتم السماح لك فى اليوم التالى ويحدث نفس الشى فى اليوم التالى ولا يفتح
أرجو الرد من الاخوة المعنيين

غير معرف يقول...

سلااااام عليكم انا مصطفى للأسف انا كمان عندى نفس الزفت المشكله نزلت ويندوز وبرده نفس المشكله غيرت التاريخ برده نفس المشكله بس هما ولاد جنانى جيت اشوف لقت على الموقع كل اليوزرات اللى كنت بستخدمها هما عارفينها وعارفين ان دا انا اللى بتصل من كل يوزر مختلف (( ان لله وان اليه راجعون ))

غير معرف يقول...

الله ينور

غير معرف يقول...

الالترا سيرف التصفح فيه جميل وكل حاجه بس الدون لوود مش بيكمال اخرو معايا 4% ويور فريدوم سرعه الدون لوود فية 9 كيلو بايت حد يرود عليا ضرورى ويحل المشكلة دى

غير معرف يقول...

يا جماعة انا كمان عندي نفس مشكلة تحديد حسابك دي ومش عارف اتصرف معاها ارجوكم حد يشوف حل ولو قدر يبعتلي حل المشكلة علي الميل دا يبقي كتر الف خيره
mizo_mizo355@yahoo.com

جاك المصرى يقول...

فعلا بقت فى مشكلة فى اليور فريدم انا اول مرة سجلت فيه وفعلت اشتراكى كنت بقعد بالا12 ساعة متواصلين واكتر من يوم يا شباب لكن حاليا بيفصل بعد ساعة وجربت برنامج بروكسى وبرده مفيش فايدة ده غير انه السرعة بقت محدودة ب 8 كيلو بايت بدل ما كانت 128
ياريت يكون فى رد او حل للمشكلة دى وياترى دى مشكلة موقع فريدم نفسه ولا مشكلة فى البورتات وانا بحاول اوصل لحل وياريت كلنا نجرب واللى يوصل لشئ يقوله ده اميلى للمراسلة
gego6060@yahoo.com
مع العلم انى مهندس كمبيوتر
معلش طولت عليكم
سلام

غير معرف يقول...

مشكلة Your Freedom
الوقت الزمنى
الرساله هى
حسابك علية حد اتصال , ولقد تجاوزت هذا الحد
على الرغم من انى شغلته ساعه

ما الحل يا بلوشى
5fivesites@gmail.com

غير معرف يقول...

انا عندي الفيس مش شغال خالص وكل المواقع شغاله معاده هو اعمل ايه ياريت ترودو عاليه بسرعه انا بقالي اكت من اسبوع مش شغال

غير معرف يقول...

thnx

غير معرف يقول...

سلام عليكم اذيكم يا شباب انا عندى نفس مشكلة الاخ رقم44 الالترا سيرف التصفح جامد بس الدونلوود عمره ما كمل واليور فريدم يووم ما اتنطط كانت السرعه 13 كيلو ياريييييييييت حل سريييع واشكرك يا سيد بلوشى على هذه المدونه الجميله

غير معرف يقول...

طريقية صحيحة زجزاء الله خيرا .... ولكن ممكن طريقة اخرى لتسريع عمل النت علشان بطء جداً ... وائل الهوارى

غير معرف يقول...

ياجماعة هل الطريقة دي وقفت عندكم برده ولا في حاجة غلط عندي

ههه يقول...

----0هههعههههههههههههههههه

غير معرف يقول...

يا جماعة اللي السرعة عندة بسيطة يسطب برنامج avg tune up 2011الجديد وشغل ضبط سرعة النت اتوماتيك وسيبة للاخر وبعدين حيطلب ريستارت للجهاز ..اوكي.. وبعدين شوف السرعة 40-50.....وادعولي
برنامج avg tune up 2011 انا جبتة من ماي ايجي

غير معرف يقول...

هااااااااااااااااااي

غير معرف يقول...

ياجدعان حد يشرحلي البرنامج انا لسه عضو جديد

غير معرف يقول...

لو سمحت ياستاذ الاستازة ممكمن تقولى ازى اشغل فلاشة الموبنيل بتاعتى نت بلاش
الناس كلها شغالة نت معاد انا مشترك فى باقة والنت بطى على الاخر

غير معرف يقول...

اخي انا شتغل عندي الفريدم بس اسم المستخدم اني واحد منين بدي جيبو

غير معرف يقول...

بتقلى نسخة البرنامج لديك قديمة ووبعدها حوالى بثنيتين بتقلى تسجيل الدخول فاشل وبيقفل الاتصال ارجو الرد بسرعة