عفوا يجب عليك الاشتراك بصفحتنا على الفيسبوك أولا

103
حصرياااا تشغيل أوبيرا سيمبيان .. مجانا على اتصالات وفودافون وموبينيل .. خاص بنوكيا الجيل الثالث ...!!!!!

عودة جديدة وسريعة بلووووشيه وبعد ما الاعضاء والزوار اشتكوووا من وجود أخطاء فى برنامج اوبيرا المجانى لنوكيا الجيل الثالث عملنا بعض التصليحات والتعديلات ووفرنا روووابط للتحميل ومرة أخرى وبكرر البرامج لنوكيا الجيل الثالث يعنى من بداية N73 وأدى الرووووابط تحميل أوبيرا اتصالات سيمبيان المجانى للجيل الثالث تحميل أوبيرا فودافون سيمبيان المجانى للجيل الثالث تحميل أوبيرا موبينيل سيمبيان المجانى للجيل الثالث واتمنى الموووضوع يكووون عاجبكم صاحب البرامج وصانع الموديفاى استاذ كريم وحيد ... وللعلم يا شباب أدارة المدونة مش بتكتم اى حد أو بتمنع اى حد عنده أفكار ومش هدفنا الشهرة لكن كل هدفنا اننا نقف ضد استغلال الشبكات ف كتيــر مننا وانا واحد منكم مكنش بيقدر يدخل نت بدوون رصيد واحيانا كان الواحد بيحتاج انه يدخل نت ومكنش بيقدر ... كماااان بقووول ياريت يا شباب المدونة تفهموووا انى بقدم كل ده مجانا ومش مستنى ان كل شويا اسمع واحد بيقوول قرصان سبب فشل المدونة ॥ بجد عيـــب كداااااا جدااااا انا مش باخد اجرة ع اللى انا بعمله رغم ان اللى بعمله بسيط بس بيسعد ناس كتيـــــــــر تحياتى : قرصان


أشترك فى صفحة مدونة بلوشى | عيش الـ ع ـنت ببلاش على فيسبوك ليصلك الموضوعات الجديدة

www.facebook.com/BlOooShiblog






---------- بلوشى ----------


103 تعليقات:

discovery24h يقول...

الف الف الف شكر ليك اخ قرصان واتمنى من كل قلبى لكم التوفيق ان شاء الله

غير معرف يقول...

باردو مش عايز ينزل
ياريت ياجماعه لو حد عرف ينزله يقولنا
شكرااااااااااااااااااااا

محمود عادل صالح يقول...

برنامج خطوط بقا تبقا تمام و يا ريت تدمجه في البرنامج بعد فكه وإعادة تركيفبه عشان يبقي تثبيت مرة واحدة

وشكرا يا كبير

غير معرف يقول...

سيبك من اللي بيكلم يا قرصان اعداء النجاح كتير

midoooo يقول...

الف شكر للمجهود الرائع و إلى الامام دائما

غير معرف يقول...

I CANT INSTALL IT BRO I HAVE NOKIA E 72 HELP PLEASE

غير معرف يقول...

شكرا يا باشا
سيتم التجريب
وديما مواضيعك ناجحه
احانا عاوزين اكونت فيس بوك نقدر نكلم اداره المدونه عليه ونعرف الاخبار وكده يعنى
شكرا جزيلا

غير معرف يقول...

مشكور جدا ودايما كريم

ممكن توضح الأكسس بوينت بتاعة كل برنامج

غير معرف يقول...

الف شكر على تعبك فى الموضوع لكن خطاء فى الشهادة اتمنى تحاول تصلحة

غير معرف يقول...

ممكن الاعدادات ي استاذ قرصان ولك الشكر

Hisham يقول...

Ya gma3a 27na 3ayzen 7agat java mosh 7aga llnokia bs we yaret kol nokia ya gma3a please shokrn

غير معرف يقول...

بالنسبة لنقطة الوصول اللى هنستخدمها ايه وجامد الموضوع تواصل

VIP يقول...

THANKS FOR YOUR EFFORTS :)

غير معرف يقول...

ياغالي انا موبايلي سامسونج monte gt s5620

ونزلت البرنامج ومتصطبش معا العلم انه موبايل جيل 3 وحديث

نفسي في برنامج نت موبايل مجاني

يريت حد يساعدني

غير معرف يقول...

ياباشا ولا يهمك انت كتر خيرك وربنا يوفقق لحاجة للكمبيوتر

A7med Mado يقول...

الله عليك يا فنان


جاري التجربه.............

ahmed m darwish

Unknown يقول...

مشكووووووووووووووور مجهوداتك والمدونة دي غالية عليا وعلى ناس كتير
بلأخض لأنها مش عاملة حاجة حصرية زي باقي المواقع التانية
مرة تانية بشكرك والى الامام دائما

abdelrhman يقول...

بجد الراجل دة فنان والله يا جماعة والله وملهوش حل

eng mody يقول...

tslm edk ya kbeeeeeeeeeeeer
gary eltagroba

غير معرف يقول...

السلام عليكم قرصان عندى موضوع هيفيد كل أصحابى البلابيش وياريت تكلمنى بجد موضوع جامد دا اميلى
gehad_eleslam@yahoo.com

غير معرف يقول...

يا باشا أعداء النجاح كثير سيبك انت

eng mohamed يقول...

عاوزين حاجة للبي سي يا جماعه انا اتخنقت من سياسة الاستخدام العادل خلاص قربت اموت

غير معرف يقول...

انا موبيلي n81 ولبرنامج مش شغال عليه

Ahmed يقول...

جامد
جدا

واللى عايز نت مجاني للسامسونج يشوف أي هاندلر بصيغة جار ويحط الاعدادات بتاعت اتصالات وان شاء الله حيشتغل زي الفل

Ahmed يقول...

جامد
جدا

واللى عايز نت مجاني للسامسونج يشوف أي هاندلر بصيغة جار ويحط الاعدادات بتاعت اتصالات وان شاء الله حيشتغل زي الفل

غير معرف يقول...

خطا فى الشهاده

غير معرف يقول...

البرنامج شهادته منتهية

غير معرف يقول...

طب بالنسبه للجيل التان يا قرصان??

غير معرف يقول...

خطأ في الشهاده ياريت تشوفلنا حل وشكرا ليك

غير معرف يقول...

مشكور كتير و حكاية خطا فى الشهادة دى ايه حلها

غير معرف يقول...

شهاده منتهيه يا باشا أنا عدي

غير معرف يقول...

شهده منتهيه ياريت برنامج تاني يكون شهدته سليمه

غير معرف يقول...

thanks

غير معرف يقول...

طيب قولنا الاعدادات يابوب الليل والليالي عشان
نعرف نحطه لسامسونج
وابقي اشرح ازاي نحطه بالله عليك يابوب علشان احنا اغبياء والله :D يانصير الغلابة والمساكين بالله عليك
لتساعدني نفسي اشغل نت موبايل علي السامسونج ببلاش
نفسي والله

Unknown يقول...

ألف شكر ياقرصان باشا
بس في طلب صغير
دلوقتي نزل opera 10.1 بيتا
النسخة ديه فيهـا فلاش
لو مفيهاش مضايقة كده تعديلنا عليها وتخليها مجاني
وبكده يبقى خدمة ناس كتير

غير معرف يقول...

فينك يابرنس الليل والليالي يانصير الغلابة
مستنينك تشرحلنا ازاي نشغل نت ببلاش علي سامسونج
يابوب التكنولوجيا في مصر ارجوك ساعدني

غير معرف يقول...

مستنينك يا بوبنا يانصير الغلابة
ارجوك متنسناش

غير معرف يقول...

شكرا لمجهودك ولكن خطأ في الشهادة

discovery24h يقول...

بالنسبه للشهاده المنتهيه يا شباب رجعوا التاريخ سنه لورا وجربوا تثبتوه وكهذا كل ما تطلعلكم الرساله دى لحد ما يضبط معاكم وان شاء الله يشتغل تمام وشكر مره اخرى لقرصان واخ كريم وحيد

غير معرف يقول...

البرنامج منتهي الشهاده ورجعت التاريخ سنه ومتسطبش برده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اعمل ايييييييييييييه؟؟؟

غير معرف يقول...

مش راضي اعمل ايه؟

غير معرف يقول...

اتئخرت علينا يابرنس الليالي
منتظرينك عايزين حل للسامسونج

غير معرف يقول...

شباب الحل إنكو لازم تكسرو الحماية بتاعت جهاز الموبايل
حسن_أسنان

غير معرف يقول...

ياجماعه حد يكلم قرصان بخصوص الشهاده المنتهيه علشان كده مينفعش خالص وشكرا لكل الناس اللي مشاركه في الموضوع

غير معرف يقول...

شكرا يا برنس

LOVE STORY يقول...

اعرفك بنفسي الاول انا محمد جمال محب

اشكرك يا باشا علي البرنامج
رائع بجد _ انا استخدمت بتاع اتصالات وسريع جدا وبيدخل من أي نقطه وصول

بس فيه مشكله
العربي فيه بالمقلوب في الاشارات المرجعيه ولما بجي اكتب أي حاجه وكمان في عناوين الصفحات
لكن هوه بيقرا العربي عادي

فيه حاجه كمان البرنامج مفيهوش الخاصيتين دول في الاعدادات المتقدمه‎ ‎
Fullscreen edite
Start page links

سؤال اخيير هل ينفع استخدمه وانا معايا رصيد وميخصمش رصيد ؟

طلب اخير لو سمحت ياريت حضرتك تضفني علي الفيسبوك وده الاميل بتاعي بتاع الفيس
love4medo@gmail.com

منتظر ردك استاذي الفاضل
وتقبل تحياتي

غير معرف يقول...

7al el shahada da eh ???!!

Hisham يقول...

3Ayzeen samsung

غير معرف يقول...

يا شباب الخطأ في الشهاده منتهية رجع التاريخ لسنة 2007 لو نفس الطإ رجع سنة تانيه و هلرا
اما تأكد من المورد فانتا لازم تكسر حماية الموبايل دور في جوجل عن الطرق

تحياتي كريم وحيد

غير معرف يقول...

gamda we bosly karim men b2o bas 5aleh y3adel nos5a english tkon signed 3alashan de me7taga sign we ba3d l sign la2etha betekteb 3arbi bel3aks. Thank you all

غير معرف يقول...

مفيش للجيل الثاني ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

غير معرف يقول...

يا شباب هو كله نوكيا نوكيا سيمبيان

مافيش حاجة اندرويد؟؟ احنا كمان نفسنا فى اوبرا مجانى

يعنى كل الناس اللى معاها اكسبيريا "زى حلاتى" او سامسونج جلاكسى او اتش تى سى او او او او .. الناس دى ماتت من النت ..

حتى فية برامج لتحويل ال jar الى امتداد الاندرويد Apk بس مش دائما الاوبرا بيشتغل

ياريت تسعدونا و تشوفولنا حل..

غير معرف يقول...

يا برنس النت انت الكبير بس يااااريت تكتبلنا موضوع لكسر الحمايه يا معلمنا

j يقول...

certificate error contact supplier
nokia x6

Eso يقول...

الموبايل بيقولي خطأ فالشهادة .. عايز حل

غير معرف يقول...

يا جماعه انا كاسر حمايه الفون وبيقولي خطأ في التحديث حد يرد علينا وياريت بجد حد يحاول مع اوبرا 10 ده برنامج جامد جدا

MID099 يقول...

يا جماعة أنا لقيت طريقة كسر الحماية و الرابط اهو www.bdsoft.dum.su/hacktool1.html‏
علي فكرة أنا شغلت أكواد اتصالات علي أجهزة الجافا و معايا ملف البروف و عاوز ارفعه علي بلوشي عشان أصدقائي و كل الناس تستفاد بس أنا بطلب من قرصان ارفعه ازاي

غير معرف يقول...

شهاده منتهيه

Unknown يقول...

مشكور اخي الكريم والله يكون في عونك
-ام كسر الحماية فدا رابط لشرحها
egystar.xtgem.com/Egystarwbs

MARIO يقول...

الروابط مش شغالة
وياريت لما نسأل على حاجة حد يرد علينا ويعبرنا

Abu Ali يقول...

لو سمحتوا ياجماعة انا كاسر حماية الفون بس برضو البرنامج مش عايز يطسطب بيقول خطأ في التحديث ارجوكو حد يساعدني

غير معرف يقول...

فين الجيل الخامس s60v5

غير معرف يقول...

تسلم ايدك يا قرصان شغال 100/100 عالموبينيل

غير معرف يقول...

مشكوووووووووور

غير معرف يقول...

جزاك الله خيرا يا قرصان
ياجماعه ال ٣ برامج شغالين ع فودافون وموبينيل وإتصالات وأنا جربتهم بنفسي
بس طبعا واجهتني مشكلة الشهاده وحلتها
عن طريق موقع cer.opda.cn/en
والطريقه بسيطه ومشروحه ف مواقع كتير لو بحثتو ف جوجل‎ ‎
أنا والله حاولت مرتين أعمل موضوع لكن مش عارف ليه مش بتتعرض رغم إنها مواضيع تفيد المدونه
عموما أنا ممكن أقدم خدمه لأعضاء بلوشي أصحاب الجيل الثالث اللي عايز أي برنامج من دول أعمله شهاده وأدمجهاله وأرفعهوله وأسيبله الرابط في خلال ٢٤ ساعة
يسيب رقم ime‏ بتاع الموبايل بتاعه وده يجيبه عن طريق نجمه شباك زيرو سته شباك
و يسيب نوع موبايل وإسمه أو أي إسم
وأنا بإذن الله بمجرد طلوع الشهاده لنوع موبايلك هدمجها وأرفعهالك وأبعتهالك على نفس الصفحه هنا
Dentist_Hussein

غير معرف يقول...

359339030364425

غير معرف يقول...

والله هكون شاكر ليك لو عملتلي الشهاده
انا موبيلي 73n
ime: 356425021267165

e.mail: a1s2d9@gmail.com

واكرر شكري ليك

غير معرف يقول...

انا موبيلي 5800xm والسيريال 359339030364425 وشكرا جزيلا ليك

غير معرف يقول...

354199023559315
mohamed.nabil2060@gmail.com
نوكيا 6210 نافيجاتور

غير معرف يقول...

أنا إستلمت الأرقام وبمجرد طلوع الشهاده والمفتاح هدمجهم مع البرامج وهبعتهم بإذن الله
بس كنت عايز اعرف نوع الجهاز بالنسبة لأول رقم

غير معرف يقول...

بالنسبة لأول واحد صاحب الرقم 359339030364425
فودافون

www.ziddu.com/download/14270696/
Karimoperav3vodafone_signed_signed.zip.html
اتصالات
www.ziddu.com/download/14270859/KARIMOPERAV3ETISALAT_2.SiGNED_signed.zip.html
موبينيل
http://www.ziddu.com/ download/14270901/ Karimoperav3mobinil_ signed_signed.zip.html

ملاحظه هامه جدا غير الامتداد الى sisx‏ بدلا من zip
Dentist_hussein

غير معرف يقول...

بالنسبة لتاني واحد صاحب الرقم ime:
356425021267165

فودافون
http://www.ziddu.com/ download/14270993/ Karimoperav3vodafone.zip. html

اتصالات
http://www.ziddu.com/ download/14271003/ KARIMOPERAV3ETISALAT.zip. html
موبينيل
http://www.ziddu.com/ download/14271016/ Karimoperav3mobinil.zip.html

ملاحظه هامه جدا غير الامتداد الى sisx‏ بدلا من zip
Dentist_hussein

غير معرف يقول...

Dentist_Hussein@
انا كنت بدور فى الموضوع و كنت هعمل بوست عشان اساعد الناس بس انت سبقتني :) و على العموم لو احتجت اى مساعده انا فى الخدمه ان شاء الله
Eng.Ahmed-Nasser
midozizo87@hotmail.com

Hoba يقول...

تسلم ايدك وهاجرب اهو

غير معرف يقول...

أنا صاحب تاني طلب
356425021267165
والله مش عارف أقولك أيه
أنا متشكر ليك خالص علي ردك وإهتمامك
معلش بس جيت أنزل الملف من الموقع __قالي الملف مش موجود
فلو لفهاش تعب كو تقدر ترفعهولي علي اي سرفر تاني وشكرا
لو حتي موبينل بس

غير معرف يقول...

آسف جدا ياجماعه
اللينكات من تاني

صاحب الطلب الاول

فودافون
www.ziddu.com/download/14270696/Karimoperav3vodafone_signed_signed.zip.html

اتصالات
www.ziddu.com/download/14270859/KARIMOPERAV3ETISALAT_2.SiGNED_signed.zip.html
موبينيل
www.ziddu.com/download/14270901/Karimoperav3mobinil_signed_signed.zip.html
____________________
صاحب الطلب التاني
فودافون
www.ziddu.com/download/14270993/Karimoperav3vodafone.zip.html
اتصالات
www.ziddu.com/download/14271003/KARIMOPERAV3ETISALAT.zip.html
موبينيل
www.ziddu.com/download/14271016/Karimoperav3mobinil.zip.html

ملاحظه هامه جدا غير الامتداد الى sisx‏ بدلا من zip

Dentist_hussein

غير معرف يقول...

شكرا جدا يا دكتور حسن ( ومعلش لو متقل عليك ممكن برنامج ال(الشهاده core player‎(‎ انا صاحب الأول 5800 وشكرا جزيلا

غير معرف يقول...

أنا صاحب تاني رقم
ونفس المشكله
أعمل معروف حطهولي علي أي موقع في الدنيا غير (زيدو)ده ارفعه علي ميديافير
وأنا مش عاوز غير موبينيل بس
وشكرا

غير معرف يقول...

إتفضل يا باشا البرنامج أهو
www.ziddu.com/download/14299766/COREPLAYER_signed.zip.html
بس غير الإمتداد إلى sisx
وجرب وقولي النتيجه

غير معرف يقول...

السلام عليكم
بالنسبه لأخ محمد نبيل صاحب الطلب الثالث
354199023559315 mohamed.nabil2060@ gmail.com 6210
فودافون
Www.ziddu.com/download/14300408/3operav3vodafone_signed_signed.zip.html
اتصالات
Www.ziddu.com/download/14300444/3OPERAV3ETISALAT_2.SiGNED_signed.zip.html
موبينيل
www.ziddu.com/download/14300457/3operav3mobinil_signed_signed.zip.html
بعد التحميل يجب تغيير اللإمتداد الى sisx‏ بدلا من zip
الرجاء التجربه وإخباري بالنتيجه
Dentist_hussein

غير معرف يقول...

انا آسف ياجماعه الظاهر ان زيدو بيخرف انا متأكد من رفعهم و عموما انا رفعتهم على سيرفر تاني كل واحد ملف مضغوط فيه التلات برامج والاخ اللي طالب core player ‎‏ موجود مع الاوبرا برده

صاحب الطلب الأول
www.filefactory.com/file/ca3885e/n/1.zip

الثاني
www.filefactory.com/file/ca38883/n/2.zip

الثالث
www.filefactory.com/file/ca389bc/n/3.zip

آسف مره تانيه و ياريت اللي يحمل ويجرب يبلغني بالنتيجه
وتحت أمركو لو فيه أي حاجه
Dentist_hussein

غير معرف يقول...

انا تليفونى nokia 6700 slide ونزلتلهopera v3 فودافون sisxوالمشكله لما اجى اثبته بيقول خطا فى الشهاده اتصل بمزود الخدمه يا ريت الرد السريع وشكرا

غير معرف يقول...

تحذير هام:
تقوم نوكيا حاليا بتقديم سوفت اسمه v10.47 لاجهزة الجيل الثالث مثل nokia 2730 classic وهذا السوفت لايوجد به امكانية البروكسي
ولا يشغل البرامج ذات امتداد jar مثل برامج opera العادية والهاندلر بهدف وقف النت المجاني في مصر واخشي من تطبيق ذلك علي جميع

اجهزة نوكيا . قد يكون ذلك صفقة بين شبكات المحمول في مصر و نوكيا باعتبار ان اجهزة نوكيا الاكثر انتشارا وتدعم البروكسي.لذلك اطلب من

مدونة بلوشي توعية عملاء نوكيا وزوار المدونة بالتفكير جيدا عند الذهاب الي nokia care حتي لايكونو ضحية هذا السوفت مثلي.

غير معرف يقول...

إبعت رقم ال imei الخاص بتليفونك النوكيا 6700 slide عن طريق نجمه شباك زيرو سته شباك وأول ما شهادة التلفون تطلع هدمجهالك مع أوبرا الخاص بفودافون و أبعتلك اللينك بتاعها

غير معرف يقول...

ياجماعه اللينكات كلها صحيحة حتى لينكات سيرفر زيدو بس حاول تحملها من جهاز كمبيوتر أو إتأكد 100 في ال 100 إن اللينك مكتوب صحيح ... ممكن تنسخه الأول في ملاحظه وإتأكد من صحته قبل ما تدخل عليه
جربو و أنا تحت أمركو

غير معرف يقول...

انا مشكلتى الحماية
بيقولى الجماية منعت البرنامج من التصطيب

shasha يقول...

انا تليفونى n95
ime:-356843023369369

غير معرف يقول...

شكرا يا دكتور البرامج شغالة كويس جدا انا ( 1 )

غير معرف يقول...

انا د.باسم

استأذنك لو تكسرلي حمايه البرنامج علي (موبينييل)

وموبايلي نوكيا n95 8giga

imie:355739023976537

واكون شاكر ليك لو رفعته ليا علي الميديا فير او الدكلود

وشكراااا...

غير معرف يقول...

ياجماعه اوبرا 6 نزل سيمبيان علي المنتديات والمدونات التانيه ياريت تنزل هنا لانها الافضل وياريت بسرعه

غير معرف يقول...

انت برنس يا قرصان

غير معرف يقول...

انت حبيب ناس كتير ومتعرفش انت وفرت لناس كتريه قد ايه

غير معرف يقول...

أنا معايا موبايل نوكيا 6120 مكسور الحماية عايزة أحدث السوفت وير إلي 7.4 و خايفة ما أقدرش أكسر الحماية تاني و برامج الهاندلر المجانية هل هتشتغل و لا لأ محتاجة استشارة سريعة ارجوكم

غير معرف يقول...

ممكن جيل ثانى اتصالات وأكون شاكرا ليك جدا لأنى محتاجة جدا بالنسبة للطريقة اللى فوق جربتها مع موبايل اخويا نجحت معاه وهو شغال بيها دلوقتى وكاسر الحماية عشان هو N73 فياريت لو الاعدادات حتى ;)

غير معرف يقول...

السلام عليكم
مستر بلوشى عودا حميدا لعل المانع كان خير
انا تليفونى 2730 كلاسيك
وخط اتصالات او اى خط تانى مش مشكله
المهم

عايز من حضرتك شرح ازاى اعمل الاعدادات لان الجهاز ده اعداداته غبيه مش عارف فهمها لحد الان ولو ممكن الشرح بالصور
شكرا جزيلا

bob_red_sea يقول...

الثغرة اتقفلت امبارخ وسحبو الرصيد ياريت بعد اذنك تشوف ثغره جدا بس دخلت انهارده دخل عادى بس مش بيحمل حاجه

غير معرف يقول...

تسلم الايادى يا برنس على المجهود الجميل وميرسى جدا للاستاذ كريم

غير معرف يقول...

موبايلي 6120 ومفيش حاجه نافعه معاه عشان يفتح بلوشي عايزة حل بقاااااااااا

غير معرف يقول...

انا موبايلي 6120 كلاسيك ورقم السريال بتاعة358641015794000

غير معرف يقول...

موبايلي n73ورقم السريال 356425020321047 ونفسي في الشهادة يا ريت يا غالي ودة ايميل علي الياهو mahmod_oraby2001 يا ريت تهتم بالموضوع وشكرا جدااااااااااا جداااااااااا

غير معرف يقول...

انا من قبل ماعمل اى حاجة انا نزلت البرنامج ده لاتصالات والف الف الف شكر يا برنس بس انا موبايلى 6220cيا ريت تشوفلى برنامج اوبيرا لاتصالات للموبايل ده بس يكون تمام وشغال معلش تاعبينك معانا يا ريس لو ده مش شغال هستنى البرنامج اللى قولتلك عليه والف الف شكر على المجهود الرائع

حمودي يقول...

انا موبايلي 6120 كلاسيك
رقم المسلسل 35984901573574
ياريت المساعده شكرا

غير معرف يقول...

أنا عدتى ‏C2-01‏ عايز برنامج شات مجانى للفيس بوك والياهو ياريب برنامج تصفح وتحميل مجانى وعايز أعرف عدتى ‏C2-01‏ جيل كام أرجو الرد سريعآ