عفوا يجب عليك الاشتراك بصفحتنا على الفيسبوك أولا

9
دلوقتى هتقدر تشغل كل برامج و العاب موبيلك ع الكمبيوتر حتى برامج الشات و المتصفحات..

بسم الله الرحمن الرحيم
أزيكوا يا شباب..؟ يا رب تكونوا بخير..
إستكمالآ لمشوار حصريات مدونة بلوشى بقدملكوا النهارده برنامج مش هقول جديد
خلينا نقول برنامج أكثر من رائع..
مع برنامج النهارده هتقدر تشغل كل برامج و ألعاب موبيلك و حتى برامح الشات و متصفحات الموبيل و كل البرامج اللى بتحتاج اتصال بالشبكة..
طبعآ موجود برامج كتير تقدر تقوم بالمهمة دى ؛ لكن أنا النهارده جايبلكم أفضل برنامج على الإطلاق..
ندخل فى المفيد على طول

البرنامج إسمه Sjboy






 بعد ما تستطب البرنامج و تفتحه هيكون شكله كالتالى





عشان تفتح برنامج أو لعبة....إلخ
هتفتح قائمة file
و تختار open
هيفتحلك الهارد ديسك بتاعك تختار منه البرنامج أو اللعبة اللى أنتا عايز تفتحها و بعد ما تفتح البرنامج هتقدر تستخدمه عن طريق إستخدام لوحة مفاتيح الموبيل بالضغط عليها بالماوس..




من مميزات البرنامج الأخرى أنك تقدر تختار شكل الموبيل اللى هتستخدمه من بين 6 موديلات أشهرها N70  و N73
عشان تغير شكل الموبيل هتفتح قائمة Skin و تختار نوع الموبيل..






 و دا برنامج بولت Bolt فاتحه ع الـ Pc من خلال البرنامج و دا متصفح للموبيل و بيستخدم الشبكة..





و دا و أنا فاتح المدونة منه..


و دى كمان لعبة للموبيل فاتحها من خلال البرنامج..




بكدا يكون الشرح خلص ؛ حمل البرنامج..


من هنا



ملحوظة : البرنامج بيشغل البرامج الجافا (Jar) بس..

9 تعليقات:

Eslam Hamouda يقول...

البرنامج حلو مش بطال , بس فسه اخطاء كتير اوي مع معظم البرامج والالعاب , في برنامج تاني افضل منه بكتير وفيه اوبشنات كتير جدا وامكانيات افضل ومجاني !!!
ان شاء الله في اقرب وقت هرفعة واحط الرابط !

Mr Euphoria يقول...

أنا من تجربتى للبرنامج مشوفتش أى مشاكل ؛ أنا جربت برامج كتير قبله بس بصراحة فضلت دا ؛ ع العموم لو شايف برنامج تانى أفضل تقدر تنزله ع المدونة بإسمك من خلال الموضوع دا..
Write a topic
http://bloooshi.blogspot.com/2010/05/write-topic.html
و شكرآ لمتباعتك يا إسلام..

David يقول...

الف شكر ليك علي البرنامج الجميل من شخص جمل ...كنت عايز اسأل انا لازم اوصل الموبايل ولا عادي يو اس بي ؟؟
شكرا مرة تانية

غير معرف يقول...

شكرا يا كبير على البرامج الجامده دى ويارب دايما فى تقدم بس ليه
طلب ممكن برنامج يشغل الياهو مع ultrasurf

حسن يقول...

شكرن يابرنس على البرنامج
بس ممكن اعرف حاجة لوسمحت
انا ممكن اشغل عن طريقة برنامج نيمبز وبرامج المحادتة التانيةعن طريق نت الشبكة كبل اللان

غير معرف يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ...
انا هشام ... لو سمحتم كنت عايز اعرف البرنامج دا بيشتغل كأنه نو ايه من الموديلات النوكيا
يعني مثلا انا عايز اشغل عليه برنامج النيم بز ولما بدخل على موقع النيم بز بيقولي اختار نوع موبايل وموديله
فأنا اخترت اي نوع موبايل يكون بيدعم ال jar ونلته فلا امتداد jar بس للاسف مشتغلش وبيقولي في اخطاء وكده
فياريت حد يقدر يساعدني ويقولي لما احب اشغل عليه برنامج يبقا البرنامج دا بيشتغل على نوع موبايل عشان اعرف احمله
ولكم جزيل الشكر

heshamkkkkk يقول...

برنامج شكلو جامدددددددددددددددددد

غير معرف يقول...

في الحقيقة انا باشكر جدا اللي عمل امدونة دي ومش عارف اقول كلمة شكر تناسب جهده اللى اقدر عليه انى اقوله متشكر جدا - عملك راااائع - مواضيعك ساحرة

غير معرف يقول...

شكرا يا جامد