عفوا يجب عليك الاشتراك بصفحتنا على الفيسبوك أولا

47
أصغر و أسهل برنامج لأختراق اتصالات و توصيل نت مجانى للكمبيوتر pc..

بسم الله الرحمن الرحيم

موضوعنا النهارده عن برنامج صغير لا يتعدى حجمه ال 500 كيلو بايت و رغم حجمه الصغير فهو يستطيع اختراق شبكة اتصالات بكل سهولة..
من مميزات البرنامج سرعة التصفح و التحميل
و من مميزاته الاضافية اخفاء الاى بى IP و فتح المواقع المحجوبة و غيرها الكثير من المميزات..
عيب البرنامج الوحيد هو انه بطئ فى الرفع Upload
بس سرعته فى التصفح و التحميل هتغطى على مشكلة الرفع..
نبدأ الشرح..
 ************************** 
1-هتعمل اتصال connection على شبكة اتصالات بخط عادى (مش داتا) مفيهوش رصيد 
عن طريق اليو اس بى مودم أو عن طريق توصيل الموبيل بالكمبيوتر ليعمل ك يو اس بى مودم و أنا شرحت الموضوع دا قبل كده..
2-هنفتح البرنامج بتاعنا و نتبع الشرح بالصور..

ملحوظة : تم تصغير الصور اضغط على الصورة لمشاهدتها بالحجم الطبيعى..





* دلوقت أقفل البرنامج و أفتحه من جديد.. 


* كده البرنامج أخترق الشبكة و كله تمام مش فاضل غيرأنك تظبط اعدادت برامجك عشان تتصل من خلال برنامج الاختراق بتاعنا..

- اعدادت المتصفح (فيرفوكس)..
أفتح التالى بالترتيب..
tools
.
options
.
و أعمل زى الصورة



* بكده نكون خلصنا من اعدادات المتصفح نيجى لاعدادت مدير التحميل (انترنت دونلود مانجر)..
-هنفتح options و تابع مع الصور..


 
 بكده يكون شرح برنامج النهارده خلص مش فاضل غير تحميل البرنامج

من هنا
أو
من هنا

أى استفسارات أنا دايما فى الخدمة..
دمتم بود.. 

47 تعليقات:

غير معرف يقول...

المرة دي اللينكات مش شغاله بجد و الله ما شغاله

Mr.Blooshi يقول...

و الله مش عارف يا أخ (غير معرف) ايه حكاية اللينكات معاك..
أنا عشانك بقيت أحط بديلين للتحميل و برضو بتقولى مش شغالة..
ع العموم يا سيدى دا لينك الميديا فير و قولى مش شغال بقى هوا كمان :D
http://www.mediafire.com/?azbrsgxzzpuza4c
أى خدمة يا جميل

hamada.elzeary يقول...

شكراا لك ولكن الياهوو لا يعمل هل يمكنك مساعدتى؟

غير معرف يقول...

اسف جدا انا جربت من جهاز تاني و اشتغلت اللينكات اسف تاني بس البرنامج التاني اللينكات الأصليه مش شغاله بس اللينكات التانيه اشتغلت و مشكوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووور اخي على الجهد

غير معرف يقول...

انا عايز ارد على أحمد بس اولا اشكر اللي كتب الموضوع لأنه شغال ميه ميه ثانيا انا كنت عايز اطلب نفس الطلب و بأقول لأحمد ان كل برنامج له إعدادات و هنا ما فيش إعدادات الياهو مسنجر عشان كده أنا بطلب من كاتب الموضوع بعد شكره ان يقول إعدادات الماسنجر و ليا سؤال تاني هو السرعه لا تتعدى 460 كيلو / ثانيه ده في كل الأجهزه و لا جهازي أنا و شكرا ألف شكر

hamada.elzeary يقول...

شكراا لكل المساهمين البرنامج شغال 100 100
بس فى بعض المشاكل زى
اعدادات الماسنجر
ومشكله تسجيل الدخول الى المنتديات "رساله نوع الرابط غير مدعوم"
للاجابه على سؤال الاخ الفاضل انا شغلت البرنامج على موبيل nokia n70 وكانت اقصى سرعه 460 kb/s
وبعدين جبت usb etisalat 3G وكانت اقصى سرعه 3.2 mb/s
والسرعه عالت بقت 100 100
واطلب Mr:Blooshi
مساعدتنا على حل هذه المشاكل وله الشكر والاحترام
hamada.elzeary@gmail.com

hamada.elzeary يقول...

انا برجع خط DSL عشان اكتبلكوا التعليقات

Mr.Blooshi يقول...

أولا أحب أعتذر عن التأخير فى الرد لأنى كنت مشغول شوية..
بالنسبة للأخ غير معرف ف زى ما قال الأخ أحمد السرعة بتعتمد على حاجات كتير،زى نوع المودم (موبيل أو يو اس بى مودم)،نوع الشبكة فى منطقتك((Edge(2G),HSDPA(3G)،قوة الشبكة فى منطقتك..
بالنسبة لمشاكل البرنامج ف زى ما قولت قبل كدا،البرنامج يعتبر ميت فى الأبلود (رفع ملفات،تسجيل دخول فى موقع،أضافة رد أو تعليق،أضافة موضوع..الخ)
بالنسبة لاعدادت الياهو،ف الياهو ليه ضبط خاص قريب جدا فى موضوع منفصل،بس الياهو مش هينفع يشتغل مع البرنامج دا بسبب نفس المشكلة السابقة..
نيجى بقى للأخبار الحلوة،ان شاء الله خلال الاسبوع دا هنزل كام برنامج جداد خاليين من المشاكل،كمان هنزل برنامج لعمل كارت لان كامل للجهاز باستخدام أيا من برامج الأختراق،بمعنى انك مش هتحتاج تحط أى أعدادت لأى برنامج حتى الياهو،كأنك موصل adsl بالظبط هتفتح كل البرامج من غير وضع اعدادت..
أرجو أنا أكون وفقت فى الرد على أستفساراتكم..

غير معرف يقول...

منور ياباشا فين البرامج وشاكرين لمجهودك الرائع

Mr.Blooshi يقول...

يا غالى لينكات التحميل موجودة فى أخر الموضوع..

hamada.elzeary يقول...

انا احمد يا جميل مستنى البرامج هو ازاى ابقا صديق للمدونه

Mr.Blooshi يقول...

البرامج نزلت خلاص..
عشان تبقى صديق للمدونة دوس على أشتراك و سجل بأميلك..

غير معرف يقول...

الف شكر رائع شغال على الموبايل 100%

بس هل ينفع يشتغل على الخط ال DATA على USB MODEM??

Mr.Blooshi يقول...

لأ براحة عليا..
هو ايه دا اللى شغال ع الموبايل..؟!
البرنامج للـ Pc مش الموبايل الا اذا كان Windows Mobile بقى..

البرنامج بشتغل على الخطوط العادية بس و طبعا تقدر تحط خط عادى ف المودم مش لازم داتا..

غير معرف يقول...

ممكن اعرف البرامج الجديده الى نزلت مفهاش مشاكل

حسام العدوي يقول...

عايزين بروكسي جديد ياجماعة ..,

احمد فرغل يقول...

مشكووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووور

غير معرف يقول...

السلام عليكم مدونة جامده بجد احييك عليها
انا عندى سؤال وياريت تفيدنى
انا لسه سامع عن موضوع ثغرة اتصالات ده
وانى لازم اشترى usb modem بتاع اتصالات عشان استخدمه وبرنامج انزله اسمه تور عشان يشغل النت ببلاش
بس لسه مجربتش الموضوع ده
فانا عندى موبايل n70 بوصله بالكمبيوتر بالكابل بنوكيا بى سى سويت وبدخل بيه نت وزى ما انت عارف ال5 ميجا بيخلصوا فى تكة
فهل الموضوع دجه ممكن يشغل الكمبيوتر نت ببلاش لما اوصله بالموبايل ياريت تفيدنى اعمل ايه بالظبط؟

غير معرف يقول...

بجد بارك الله فيك البرنامج شغال زي الفل

غير معرف يقول...

في مشكلة بتواجهنى مع البرنامج ده
ان في مواقع كتير بيقولي الرابط غير مدعوم
ومواقع عادية زي zshare ومنتيديات عربية كمان
يا ريت الافادة مع العلم انى مشغل احدث اصدار 10

غير معرف يقول...

howwa bey2olly failed to connect to server m3 enny 3malt kol 7aga zay mamaktoba msh 3rfa leeh...momkn t2olly el7al law sma7t...wshokran gdn 3la mghodak
....elra2e3
alaa

غير معرف يقول...

bel nesba lel sim ya basha eh el nezam lazem ashteri sim etisalat geded wala nafs el sim el ana sharyo men el sherka ma3a el usb modem etisalat tayert tefhmni el no2ta dih 3ashanmohema gedan thx so much brother.

غير معرف يقول...

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

البركه فى شباب مصر فعلا

مشكور واالله يا باشا برامج جامده جدا

بس عندى مشكله صغيره
انا كل ما اجى أنزل ملف كبير مش بينزل كامل مع العلم انه فى الملفات الصغيره شغال عادى جدا ونفس الملف ده بينزل عادى باى برنامج تانى زى الفريدم

ممكن حل للمشكله دى ؟؟؟
zaher

غير معرف يقول...

انا فاكك usb modem zte بتاع موبنيل ومشغل عليه شريحة اتصالات وعملت اتلخطوات اللى قلت عليها والبرنامج بيدى failed to connect to server ومش بيتصل ايه الحل

غير معرف يقول...

NOT COMPATIBLE WITH WIN 7 ?? !

غير معرف يقول...

compatible with win 7 and works very good

غير معرف يقول...

شكراااااا و مش عارف االك ايه

Unknown يقول...

طب انا عايز اعرف هوا انا بعمل connect للusb ولا اشتغل عالبرنامج علي طول

غير معرف يقول...

ياحمد السرعة على الموبايل 50فاانا قات ازود السر زي انت مابتقول هتبقى 100 دة اسود وادل بقت مش بتعدى 25

أحمد محمد هاشم بكرى. يقول...

السلام عليكم انا احمد هاشم وعجبنى الموضوع جدا جدا وهجربه انشاء الله بس هل لازم اشحن الشريحه اللى فى اليو اس بى ولا من غير شحن انا فهمت قصدك انه مجاناً لكن هل اول استخدام لازم اشحن ولا من غير شحن؟؟ ياريت تعرفنى ومتشكر على الموضوع الرائع ده ومنتظرين المزيد .. احمد هاشم.

M يقول...

معلش ياجماعة يس هو الخط اللي جوه الفلاشة اسمه داتا طب ايه الاختلاف بينه وبين العادي معلش انا لسة شاري المودم امبارح

غير معرف يقول...

مستر بلوشي دائما يقولي فشل في الاتصال بالخادم وطبقت زي ما انت عملت حل لي المشكلة دي او اعطني برنامج افضل من هذا

غير معرف يقول...

مستر بلوشي انا عملت الخطوات بالضبط و اشتغل جامد جدا
قفلت الجهاز و فتحتة مشتغلتش
قمت بإعادة الخطوات مرة اخري ولكن ( حاله المريض صعبة )

غير معرف يقول...

البرنامج ليه بيدينى فشل

غير معرف يقول...

معايا كمان فاشل ليه نفسى اعرف ؟

غير معرف يقول...

انا نزلت البرنامج عندى وكلة تمام بس فية مشكلة التصفح كانى داخل فى دائرة مقفولة ازاى طريقةالبحث من جوجل بادخل على اى موقع بيرجعلى جوجل من تانى وصفحة بحث غير جوجل بتيجى والتحميل ضعيف جدااا
استفسار
لو مسحت البرنامج من عندى وسبت اللى عاملتة فى الديلوج منجر هل الديلوج ها يسرع ولا اية مش عارف ممكن مساعدة
ولكمجزير الشكر

غير معرف يقول...

لو سمحت يا هندسة الينك اللى انت نزلت من علية البرنامج

غير معرف يقول...

لوسمحت ممكن انزل النت مجانا علي تليفون سمسن وطريقه التنزيل من التلفون ولامن علي النت جزاك الله كل خير

غير معرف يقول...

جميللللللللللللل

غير معرف يقول...

حلوووووووة

غير معرف يقول...

لوسمحت الاول الف شكرا ع المجهود العظيم دهه بس والله النت مش رادى يشتغل عندى

غير معرف يقول...

ماهو ال tools

غير معرف يقول...

والله ولا برنامج من اللي حضرتك بتجيبو في الموقع شغال معايا بالرغم انها شغاله مع الجميع انا نوع الفلاشه بتاعتي اتصالات mf 180s ومش راضيه تقبل اي برنامج ارجوك الحل علشان والله الشركه سرقتني للمره الرابعه بعد ماشحنتها ب 50 ج

غير معرف يقول...

عملت كل الخطوات بس بيدينى فشل ايه السبب

غير معرف يقول...

عايز اعرف اسم البرنامج ايه

غير معرف يقول...

2aly failed !! 23meel A b2aa 2na el usb bt3ty gdeda 23mel A hya etisalat w A el 5at el data da w yfr2 A 3an el 3ady

غير معرف يقول...

بصرحة البرنامج شغال ذى الفل واللة يبارك فيك انا شغلتة على مودم موبنيل وشغال10\10 انااول مرة افتكر حد حولى رصيد غلط على المود بس بعض مستبط نسخة جديدة ولقيت المودم مش شغال وبعديها سطبت البرنامج وعملت الخطوات لقيت النت شغال ذى الفل عرفت انى النت قبل مسطب النسخة كان شغال عشان البرنامج بحبك قوى قوى قوى ياريت جديد كمان وكمان شكرا