عفوا يجب عليك الاشتراك بصفحتنا على الفيسبوك أولا

189
أفضل برنامج لأختراق شبكتى فودافون و اتصالات و موبينيل و دخول نت ببلاش..

بسم الله الرحمن الرحيم



النهارده أنا جايبلكم أفضل طريقة لأختراق شبكتى فودافون و أتصالات و دخول النت ببلاش

كل اللى محتاجينه تعمل أتصال على شبكة فودافون أو اتصالات عن طريق
يو اس بى مودم بخط مفيهوش رصيد...
أو تكون موصل موبيل بالكمبيوتر ليعمل ك يو اس بى مودم
وممكن تتطلع على طريقة توصيل الموبيل بالكمبيوتر من خلال الموضوع ده

.:: توصيل الموبيل بجهاز الكمبيوتر ليعمل ك يو اس بى مودم (usb Modem) ::.
الموضوع طويل شوية بس سهل و عايز تركيز والشرح مفصل

نبدأ الشرح...

*****************************
أول حاجة هتنزل البرنامج ده

من هنا

أو
من هنا

بعدين هتدخل على الموقع بتاع البرنامج و تعمل حساب مجانا

من هنا


-شرح التسجيل بالموقع و عمل حساب مجانى


(ملحوظة: تم تصغير الصور,أضغط على الصورة لمشاهدتها بالحجم الطبيعى)
أو يمكنك تحميلها مجمعه فى ملف واحد

من هنا

أو
من هنا

بعد كده هيوصلك كود التفعيل على الايميل هتفعل الحساب و بكده نكون خلصنا من عمل حساب مجانى

نيجى لشرح تنصيب البرنامج و ضبط اعدادته ,اسيبكوا مع الصور















كده كله تمام باقى تظبط اعدادت متصفحك عشان يتصل من خلال البرنامج بتاعنا
هتفتح الاتى بالترتيب فى المتصفح بتاعك
tools

optoins

وبعدين تحط الاعدادت دى



ودى أعدادت IDM (مدير التحميل)

هتفتح التالى
options

proxy

و بعدين تحط الاعدادت دى زى الصورة..


بعد كده جرب التصفح أو التحميل وأن شاء الله تلاقيه تمام
بكده يكون خلص الشرح

و أنا متواجد دايما للرد على أى أستفسارات أو توضيحات
دمتم بود...



أشترك فى صفحة مدونة بلوشى | عيش الـ ع ـنت ببلاش على فيسبوك ليصلك الموضوعات الجديدة

www.facebook.com/BlOooShiblog







---------- بلوشى ----------

189 تعليقات:

غير معرف يقول...

شكرا على المجهود والشرح الرائع بس على ما اعتقد انه البرنامج ده بيفتح المواقع المحجوبة فقط لا غير.

Mr.Blooshi يقول...

العفو يا أخى , هو البرنامج فعلا بيفتح المواقع المحجوبة بس دى وظيفة فرعية,لكن وظيفته الأساسية أختراق الشبكات و البرنامج مجرب من سنين و تقدر تتبع الخطوات و تجربه و لو حاجة وقفت معاك أنا فى الخدمة..

غير معرف يقول...

لينكات الموضوع مش شغاله اخي كل ما أضغط يقول
error on page

Mr.Blooshi يقول...

أخى الروابط شغالة تمام أنا أتأكدت منها..
على العموم دى روابط مباشرة لو التانية مش شغالة معاك

لينك تحميل البرنامج
http://www.mediafire.com/?23zlg2uqmrt
و دا لينك تحميل صور الشرح
http://www.mediafire.com/?enjmtuwwzb0
أى خدمة يا جميل..

غير معرف يقول...

انا كل ما ابدأ البرنامج و أضغط ابدأ الاتصال تظهر علامة تعجب فوق الباب و بيتأخر فأنا بقفله أعمل ايه

غير معرف يقول...

و في الرسائل بيكتب
server connection failed ,will try to reconnect
بيكتبنا كتير حسب المده

Mr.Blooshi يقول...

دوس على اعدادت (configure)
و أتأكد أن البورت (Port) اللى مكتوب 53 مش 1000
لو لقيته 1000 امسحه و أكتب 53 و دوس حفظ و خروج(Save &Exit) و دوس بدء الاتصال (start connection) تانى و البرنامج مش بياخد أكتر من دقيقتين لبدء الاتصال..
و لو المشكلة فضلت موجودة بلغنى تانى..

غير معرف يقول...

السرعه فى البرنامج متحدده ب 128 فهل فى طريقه نزودها بس شغال تمام فيما عدا دى بس

Mr.Blooshi يقول...

هو فعلا السرعة فى الحساب المجانى 128 لو عايز تزودها
الحل الوحيد أنك تشترك فى حساب مدفوع و أسعار الحسابات المدفوعة بتختلف حسب السرعة
من 5 دولار لـ 26 دولار فى الشهر..

غير معرف يقول...

شكرا يابرنس والى الامام دائما

غير معرف يقول...

هو مفيش اي حل للسرعة ال 128 ديي ؟؟ الدونلود علي اقصي حاجة 16

غير معرف يقول...

مش شغال فودافون

Mr Euphoria يقول...

هو أقصى سرعة فى الحساب المجانى 128 ، لو عايز حاجة أسرع ممكن تجرب برنامج تانى..

البرنامج شغال فودافون 100% بس المشكلة دلوقت أنك متقدرش تعمل كونكشن على فودافون من غير رصيد أساسآ..

توتة يقول...

انا معايا يو اس بى اتصالات ونزلت البرنامج وعملت كل الخطوات ال انت قلتها بس في حاجة اولا البرنامج مش بيشتغل لوحده لازم اعمل اتصال من برنامج بتاع اتصالات ثانيا بياخد من الرصيد برضه ثالثاكاتب عند موقع الخادم المملكة السعودية وانت فى الصورة مكتوب المانيا فى فرق ولا ايه ارجو الرد

Mr Euphoria يقول...

توتة، لازم طبعا تعملى اتصال من برنامج اتصالات بس بخط مفيهوش رصيد ، سواء كان داتا أو عادى المهم ميبقاش فيه رصيد..
بالنسبة لموضوع الخادم فـ مفيش خادم اسمه المملكة السعودية ، جايز قصدك المملكة المتحدة و دى بريطانيا مش السعودية ، و طبعا مفيش فرق البرنامج ليه 32 خادم فى دول مختلفة ، انتى تختارى اللى يريحك مفيش مشكلة..

توتة يقول...

انا البرنامج اشتغل معايا شكرا اوى ليك بجد بس سرعته 128 مش ينفع تزيد اصل على مااحمل فيلم بياخد 4 او 5 ساعات ودا كتير اوى مافيش حل ومعلش كمان مش عارفة افتح الهوت ميل يعنى فتحت الياهو تمام بس الهوت ميل مش عارفة خالص اعمل ايه وشكرا ليك مرة تانية

توتة يقول...

انا اسفة تانى بجد البرنامج وقف معايا مرة واحدة وكل ما اعمل اتصال يقولى فشل وشلت البرنامج وثبته تانى برضه ببحث عن الخادم واعمل 53 وحفظ اتصل يقول فشل برضه حاولت كتير ومش عارف اعمل ايه ارجو الرد

Mr Euphoria يقول...

أنا حاليآ برد عليكى من البرنامج يا توتة..
بصى ، أتأكدى أنك عامله أتصال ع الشبكة و بعدين ثبتى البرنامج من جديد و خليه يدور على سيرفرات جديدة و يا ريت تختارى سيرفر غير اللى كنتى بتستخدميه و أن شاء الله يشتغل..

. يقول...

السلام عليكم
للاسف البرانامج ثبته وللاسف وهو بيبحث عن الخوادم للاسف مبيلعش لى اى خوادم

EslaMx7 يقول...

الف شكر يا غالي على البرنامج وعلى المعلومات الرائعة , بجد استفدت كتير وكنت محتاج الموضوع ده , هجرب وهقولك النتائج ان شاء الله في اقرب وقت !!! .

توتة يقول...

البرنامج اشتغل شكرا اوى بجد بس مافيش بقى حل للسرعة دى وكمان الهوت ميل مش راضى يفتح خالص معلش بقى انا اسألتى كتير بس بتعلم منك انت فعلا عبقرى

Eslam Hamouda يقول...

الله يفتح عليك كمان مرة يا غالي , كل حاجة شغالة تمام , بس المشكلة الوحيدة هي السرعة 128K يعني الدونلود اخره 30 كيلو في الثانية حتى في شبكة الجيل التالت , انا جربت حلول كتير برده مانفعتش , ياترى مافيش حل للسرعة او مافيش كراك للبرنامج او اي حوار يزود السرعة ؟؟؟؟ مستني ردك على احر من الجمر ياغالي !

غير معرف يقول...

موضوع رائع بس الهوت ميل والبال توك مش بيفتحوا خالص ارجو تشرح لنا طريقه تشغلهم.

غير معرف يقول...

مشكور يا غالى على البرامج الحلوة دى
انا سجلت فى الموقع بتاع البرنامج ده بس لقيت مكتوب العضوية المجانية ليها 18 ساعة بس فى الاسبوع
وعلشان كده انا سجلت باكتر من حساب
ايه رايك فى اللى انا عملته ده

رامى الاعتصامى يقول...

يا جماعة انا بجد محتاج مساعدة من اى حد ولازم تردو عليا بسرعة ....هو المفروض اول خطوة انى اعمل كونكشن من البرنامج ..انا دلوفتى اشتريت واحد جديد ومش شحنتو ولا مرة وال50 جنية اللى علية خلصت وباجى اعمل كونكشن بيقةلى خطاء 619 وشوية كلما كدة فيما معناة انو مش عارف يكمل عملية الاتصال ....دلوقتى بقى انا اعمل اية ؟؟؟؟ دة اول طلب والطلب التانى انا عاوز شرح ممل عن اللى هعملو بعد ما اتصل من البرنامج بتاع اتصلات ؟؟؟؟ بليييييييييييز ردو علية وارجو من اللى هيرد عليا ان يكتب الميل بتاعو ورقم التليفون بتاعو ....مستنى الاجابة :)

رامى الاعتصامى يقول...

الحمد لله يا جماعة المودم بقى بيعمل كونكشن بعد ما شحنتو ...ودلوقتى الرصيد خلص ونا عاوز اشغل البرنامج وعملت كل الخطوات وماشى صح ...والباب بيفتح ويبقى فرى...ماشى كدة مظبوط انا بقى باجى افتح الماسنجر والمتصفح الاكسبلور...مش بيشتغل نت خالص يا صاحب الموضوع ارجوك رد عيا

غير معرف يقول...

معلش ياباشا هو مفيش غير اتصالات وفودافون بس متنفعش موبينيل اصل انا معايا فلاشة موبينيل ينفع اعمل الخطوات دى على فلاشة موبينيل
ارجو الرد

غير معرف يقول...

ازاى اخلى السيم كارت الداتا يعمل كونكت لانة مش بيعمل كونكت عشان حسابى واقف
هل هناك حل
لان البرنامج يبحث ولا يستطيع ان يتصل او يجد اى سرفر
بدون عمل كونكت
وخط الداتا مش بيعمل كونكت لانه

غير معرف يقول...

سلام عليكم اهلا بالاستاذ الفاضل االحمد لله اتبعت الشرح ولكنة لا يعمل مع ويندوز 7 ولكن الحمد لله يعمل مع الاكس بى فهل من حل للعمل على ويندوز سفن السوال الثانى الفلاشة بتفصل كثير مش عارف لية يمكن علشان انا مشغلها من خلال كابل يو اس بى السوال الثالث وارجو الا اكون اثقلت على حضرتك الياهوو ماسنجر لا يعمل هل هناك اعدادت لفتحة ولك جزيل الشكر
ثانياً حكاية التسجيل فى الموقع دى فى اخ فى الردود اللى فوق بيقول ان الاشتراك المجانى بيديك 18 ساعة كل اسبوع فهل هذا صحيح واية راى حضرتك فى حل المشكلة

غير معرف يقول...

طريقة تشغيل المسنجر على البرنامج لو سمحتو انا شغلت الياهوو وللكن المسنجر لا يعمل ومش عارف اشغل البرنامج على ويندوز سفن نرجو الرد

Unknown يقول...

الحمد لله انا وصلت لطريقة تخيليك تلعب الالعاب الاونلين باليورفريدم وغير كده ممكن تشغل اي برنامج علي النت الطريقة انا حشرحها قريب علي المدونة

غير معرف يقول...

سوال ياجماعة وللاخ صاحب الموضوع لو سمحت انا بعمل شيرنج على ريسيفر وكنت بشغل الفلاشة مدفوعة الثمن وكانت بتشتغل تمام اما مع هذا البرنامج فلا تعمل مع ان الطريقة سهلة جداً وهى انى بعطى امر للكمبيوتر يطلع نت وباخد وصلة من الكمبيوتر الى الريسيفر وبيشتغل الشيرنج لكن مع البرنامج لاتعمل واليك رابط يوضح كلامى
http://www.masrawysat.com/vb/showthread.php?t=27312
ياريت حل لانى لم بشحن بفلوس بتشتغل تمام اما مع البرنامج لاتعمل ياترا العيب فى اية بالظبط

amr_diab7 يقول...

ما اروعك
استاذ ورئيس قسم

غير معرف يقول...

محدش عارف موضوع الشرينج دة حلة اية ياجماعة برجاء الرد للاهمية

غير معرف يقول...

ياجماعة برجاء حد يحللنا مشكلة الشيرنج دى ازاى والموضوع مشروح هنا باستفادة للجميع للى عايز
http://www.masrawysat.com/vb/showthread.php?t=785

غير معرف يقول...

برجاء اللى يعرف ازاى يخرج نت من الكمبيوتر على الريسيفر ما يبخل علينالما بشحن بفلو بتشتغل تمام
لكن مع البرنامج النت شغال بس المشكلة فى تخريج النت للريسيفر برجاء المساعدة
ودة موضوع يوضح كلامى
http://www.masrawysat.com/vb/showthread.php?t=785

غير معرف يقول...

ياجماعة حد يرد علينا اية حل الشيرنج

غير معرف يقول...

ربنا يبارك لك والله والربنامج اشتغل علي فكره مع وندوز 7

غير معرف يقول...

ال الف شكر يا عبقرى

دكتور محمد يقول...

على فكرة ياجماعة انا شغال بالبرنامج على شريحة فودافون داتا ومودم يو اس بى بتاع فودافون فكيت شفرتها عشان تشغل كل الخطوط بس شغال ببرنامج اتصالات ومظبته باعدادات فودافون والنت شغال وكويس جداا السرعة 128 صحيح بس بتاخدها كاملة دونلود وابلود وطبعا كله ببلالالالالالاش كفاية على الشر كات دى كده اوى الفلوس اللى خدتها مننا عمرى ماسمعت عن حاجة يبقى تمنها 1200 جنيه وبعد كده تبقى بجنيه غير خطوط المحمول فى مصر !!! وعجبى

دكتور محمد يقول...

ياجماعة شريحة فودافون الداتا مش لازم يبقى معاك رصيد عشان تدخل نت ببرنامج يورفريدوم بس سطب برنامج اتصالات وشغل بيه شريحة فودافون بعد ماتحط اعدادات فودافون واللى عايز شرح الطريقة وازاى كمان يشغل الياهو انا موجود وعلى فكرة المدونة دى ممتازة ونتمنى تزيد ...

مصطفى حسين يقول...

البرنامج ده بيشغل موبينيل ولا لا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

Unknown يقول...

اولا مشكووور اخى بلوشى على مواضيعك الجامده
ثانياهواحنا ليه بنستخدم نفس رقم الروت ونفس البروكسى وكده ممكن الشركه تلاحظ الحكايه دى
وياريت تشرح لى انت اخترت البروت ده والبروكسى عن غيرهم معلش هتقل عليك
ان تبعتلى الردعلى mohamed.12070644@gmail.com
وشكرا

غير معرف يقول...

السلام عليكم


انا عندي مشكلة في استخدام البرنامج

وهي اني لما بوصل الموبايل بالكمبيوتر وبتأكد ان النت شغال عن طريق موقع اتصالات المجاني .. بفتح البرنامج واعمل بحث عن السيرفرات ولما بيخلص بختار سيرفر منهم .... المشكلة اني بعد ما اخلص الاعدادات اجي ادوس بدأ الاتصال مبيتصلش .... بيجيلي بدل صورة الباب المفتوح .. بيجي صورة باب وعليه علامة تعجب

فياتري ايه الحل

فكك مني يقول...

بلوشي مش هيرد علي حد شكله بيمتحن ربنا معاه قولو امين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

غير معرف يقول...

شكرا يا اجمد مدونة علي النت ... تشكر يا مان علي البرنامج

غير معرف يقول...

الف شكر علي المجهود الرائع ونتمني المزيد

غير معرف يقول...

ya slaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

زمووووورة يقول...

صديقى الهزيز بلوشي
انا عملت كل حاجه زى الكتاب مبيقول بس برضو مفيسش فايده
البرنامج عامل علامة تعجب ، بيتصل صحيح لكن علامة التعجب موجوده علما باننى قمت بتغيير البورت الى 53 ولكن مفيش فايده
ايه المشكلة؟؟

زمووووورة يقول...

الوضع الان اخر حاجه
عند الاتصال تظهر رسالة
انقطع الاتصال الخادم يقول: تسجيل الدخول فشل
ما سبب هذه الرسالة فى خط اتصالات

غير معرف يقول...

على فكرة يورفيردم ممكن يشتغل كارت لان كامل لو علمة على خدمة openvpn الموجودة فى المنافذ انا كنت شغال بيها يعنى تفتح يورفيردم وبعد كده ابدا اتصال ومتحطش اى اعدادات فى المتصفح ويشغل الياهو وكل البرامج
لكن النهاردة بس مش راضى يشتغل مش عارف ليه ياريت كله بيجرب ويقولى

غير معرف يقول...

تسجيل الدخول فشل لانك مفعلتش التسجيل من ايميلك لازم تفعل التسجيل

غير معرف يقول...

سلامو عليكوووووو
‏ ياريت يا دكتووووور محمد تحط برنامج اتصلات دا لان انا معايا مودم فودافون والرصيد خلص وعاوز افك شفرتها او اشغلها بخطها بس لازم برنامج اتصالات زي ما انت قولت لان برنامج مودم فودا بيفصل لم الرصيد يخلص
يارييييييييت اي حد يحط لينك لبرنامج مودم اتصلات وشرح السريع ازاي اشغلها لو الرصيد خلص ف مودم فودا زي ما دوكتور محمد قااااال او هوا لو موجود يفهمنييي وشكرااااا

غير معرف يقول...

معلش يا بلوشي انا لازم اخلص واعمل كونكتشن الاول وبعد كدا ههرييييييك استفسارااات هههههههههههه
,‏ لكن انا دكتور محمد اللي عرض خدمته ف ياريت اميله علشان اقدر افك شفره مودم فودا ‎ ‎ الاول
عااااااوز ميلك يا دوك
وجايلك لم اخلص يا بلوشييي :p

غير معرف يقول...

السلام عليكم انا احمد ورد وياريت حد يحول يكون عندة فكرة جديدة علشان نزل بسرعة اعلي هو الموقع يديك تجرب السرعات العالية ساعة مجانا قبل ما تشترك انا بعقد حوالي 5 ساعات بس تقوم بتعالية السرعة من الموقع الفكرة انك لو فكرت تعمل يوزير جديد علشا تاخد سرعة عالية تاني مثلا 4 ميجا يمسك الموقع يقولك انا اخدت قبل كدة محاولة عايز نلقي حال للتغالب علي دي

غير معرف يقول...

ياريت اللي معاه مودم اتصلات يا جماعه يرفع البرنامج اللي معاها ويحط لينكه بليييييييز وشكرا بلوشي

غير معرف يقول...

اييييه يا دكتور محمد فين الشرح اللي قولت عليه بتاع ازاي نعمل كونكشن لم الرصيد يخلص من مودم فودافوووون باستخدام برنامج اتصالات?؟؟؟؟؟؟؟؟؟

kimo يقول...

انا عاوز اشتغل على فودافون
ارجو المساعدة يا مستر بلوشى

Osama Abdelbaset يقول...

بجد انا مش مسدأ نفسى
انا ناو بكتبلكوا من مودم فودا وفرى يا نااااااس xD

بس فى مشكله صغيره قابلتنى
انه مبيفتحش لا ياهو ولا مسنجر ولا نيمبز حتى
ارجو الحل باسرع وقت ^_^

تسلم ايدك يا بلوشى

اخيرا هارد لفودا شويه من اللى عملتوا فىا xD

غير معرف يقول...

يا جماعه حد يفرحنا زي الناس دي ايه يا بلوشي فينك وانت يا د محمد قولت معاك شرح فودا انا مجربت لسه البرنامج اللي هنا لان بكل بساطه فودا لم رصيد بيخلص بتعمل ديس كونكتشن dicconction(unplogd
ياريت الحللللللل ازاي اخلي فودا تفضل عامله كونكت بعد م الرصيد يخلصصصصصص؟ ب برنامج اتصالات ولا ب ايه عرفونااااا

غير معرف يقول...

هوة ممكن الخطوات دي تتعمل مع مودم موبينل zte

دكتور محمد يقول...

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله معلش ياجماعة مش متابع من مدة انا رفعت البرنامج بتاع اتصالات علشان اللى عايزه وده اللينك اهوت
http://www.mediafire.com/?amo4n1j2b249lpj

دكتور محمد يقول...

بسم الله الرحمن الرحيم
ده برنامج فك شفرة مودم فودافون رفعته علشان خاطر المدونة الجميلة دى
http://www.2shared.com/file/14WTQ8Ak/HUAWEI_UNLOCKER_DRM.html

غير معرف يقول...

حد يقولى النتيجة عشان لو كدا اشترى واحد من بكره

غير معرف يقول...

الله عليك يا بلوشى البرنامج شغال تمام بس مش عارف افتح الياهو بية ممكن تقولى ازاى لو سحت

غير معرف يقول...

ya dr mohamedd fen el shr7 tyb ely olt 3lehhhhhhhhhh؟

غير معرف يقول...

HUAWEI_UNLOCKER_DRM بليزززز لينك تاني للبرنامج دا يا دكتور محمد

غير معرف يقول...

ممكن ايميلك يا دوكتور محمد علشان بجد بدات افقد الامل انا معايا مودم فودا واتخنقتتتتتتت

غير معرف يقول...

السلام عليم
انا عندي شبكه 3 جي وكلو تمام
وشغال بخط الداتا بتاع فودا بس طبعا مخلص رصيد
بيعمل كونكت تمام وبسطب فري دوم واشطه كلو
بس السرعه عندي اخرها حتي بالدون لود مانجر 9 ك / ث
:(
مافيش اي حل؟ طب لو استخدمت مودم اتصالات هتزيد؟
تبقي 50 بس حتي انا مش طمااع :(
لو حد يعرف اي طريقه تانيه او اي برنامج تاني او اي حااااااااجه يحطلي لينك والنبي :D
مع العلم معايا مودم فوداااااا ومش بعرف اشغل غير بخط اللي معاه ولا بحط خط تاني ولا اي بتنجاااان
شكراااااااااااااا

غير معرف يقول...

بارك الله فيك يا نجم
الي الامام

غير معرف يقول...

ياجماعه الموضوع ده شغال على اتصلات مصر بس ولا بيشتغل على اتصلات الامارات كمان ؟؟؟ لو حد جرب على اتصلات الامارات يريت يقولنا

غير معرف يقول...

يا جماعة موقع التسجيل فين

هارد يقول...

البرنامج بقي محكوم بعدد ساعات وجربت الطريقة الجديدة بتاعت البورست 80 برده محدد بعدد ساعات
ياريت لو فيه حل ؟؟

غير معرف يقول...

يا جماعة انا تعبت السيرفرات الى موجودة دى بنخترها من النت اصلا يعنى انا موصل نت مش من الموبايل بنختارسيرفر وبعدين اشغل الموبايل ولا دى من الموبايل انا تعبت فى تشغيلة

غير معرف يقول...

مش ممكن أنت أنسان عبقرى أشكرك على مجخودك و خليك فى المقدمة دائما

غير معرف يقول...

ياريت حد يقول لينك الموقع عشان اسجل فيه

عابد يقول...

لو سمحتو يا جماعه مفيش حل لموبينيل
أنا زهقت من الدفع خااااااااااااااالص

غير معرف يقول...

ياريت حد يقول لينك الموقع عشان اسجل فيه

غير معرف يقول...

البرنامج يفتح ثم يغلق نفسة تلقائيا بعد 3 ثواني اناويندوز7

غير معرف يقول...

انا معايا خط اتصالات ومعنديش مشكلة فى دفع الفاتورة عادى بس انا عايز افتح الusb بدل من 6 جيجا اخليها الدونلود شغال طول الشهر بنفس السرعة ياريت الرد شكراً

غير معرف يقول...

يا جماعه حد يساعدني لاني كل ما ابحث عن خوادم البرنامج لا يجد خوادم فماذا افعل ارجوا المساعده

غير معرف يقول...

يا استاذ بلوشي
في مشكله عند ناس كتير ومفيش ليها رد حتي الان
وهي
ان السرعه مش بتتغير خالص
مع العلم ان البرنامج شغال وكله زي الفل
ارجوووووووووو الرد
شكرا

غير معرف يقول...

يا استاذى الكريم انا بعمل كونكت على شريحة موبنيل خط مش داتا وموصله على الكمبؤوتر عن طريق التليفون بدل ال يو اس بى موديم وبتصل عدى بالانتر نت وكله تمام ومعايا اشتراك غير محدود على موقع your-freedom المشكلة بقى انى بتصفح بسرعة 64 وبعمل دونلود بسرعة 3 كيلو فى الثانية حد يقولى ايه المشكلة دى مع انى ضابظ كل الاعدادات بتاعت المتصفح والبرنامج

غير معرف يقول...

ارجو وجود حل للمشكله دى انا معايا يو اس بى مودم اتصلات اوكى وجربت الطريقه الى انت الت عليها وبعمل اتصال اوكى بيتصل بس لما باجى ببحث عن خادم لل Your Freedom مش بيلائى خالص والله

غير معرف يقول...

وانا كمان عندي نفس اامشكلة مفيش خوادم

غير معرف يقول...

وانا عندى نفس المشكلةارجو الافادة بسرعة

غير معرف يقول...

لاالاالا

غير معرف يقول...

ana 3andy nafs moshkalat ta3lek rakm 83

غير معرف يقول...

انا البرنامج عندي بيبحث عن سيرفرات وبعض ما يخلص مش بلاقي حاجه خالص اعمل إيه وشكرا

غير معرف يقول...

جارى التحميل مشكوووووووووووووووووور

غير معرف يقول...

عد التحميل والتجربة اح ان اقول لك راااااااائع ومشكور جدا جدا انت استاذ ورئيس قسم

غير معرف يقول...

انا بجد مش عارف افتح المتصفح ومش عارف مكانه بيتفتح منين ارجوو الافاده

غير معرف يقول...

انا عندى ADSL VODAFONE مش فلاشة ممكن استخدمة ولا لازم فلاشة ؟؟ و شكرا

غير معرف يقول...

لو سمحتم انا محتاج مساعدتكم انا عملت كل الخطوات دي وبيدي عيب عند الاتصال في برنامج يور فريدوم ارجو الرد وكثير الشكر اليكم علي هذا المجهوود

غير معرف يقول...

انا بحبك مووووووووووووووووووووووووووووووووووت بجد ميرسي البرنامج اشتغل و كل حاجه تمام

غير معرف يقول...

8-}

غير معرف يقول...

لو سمحت انا كل ما اسطب البرنامج Your freedom
الجهاز يعمل ريستارت
ولما عرفت اسطبه في الاخر كل ما اشغله يعمل ريستارت برضه ,
يا تري ايه المشكله؟؟

غير معرف يقول...

طيب ياريت برنامج لاختراق شبكه فودافون وموبينل واتصالات ليوم 7/6/2010
مع العلم انو سمعت ان البرامج اتشفرت كلها ولازم برنامج جديد ياريت المساعده او البرنامج يعمل مع مع اى usb وعلى فكره فكره المنتدى جميل وياريب اشوفوا احسن منتدى :D ياريت الرد السريع

محمود يقول...

البرنامج مش عايز يشتغل عندي ياريت تحل لي المشكلة دي
كل ما افتحه يقفل علي طول لوحده اية الحل؟؟؟؟؟؟

غير معرف يقول...

انا كنت عايز اسال علي حاجه هو انا عايز اشتري سرعه ٤ ميجا من الموقع بتاع your freedom ‎هو ده ينفع ولا لأ ولو ينفع هو ده مافهوش نصاباياه و قولي اتاكد ازاي
وشكرا

MNSA يقول...

شكرااااا اولا ولكن فى اعدادات بروكسى للبرنامج ..... وبعدين للاسف البرنامج بيوقف كل حاجة عندى بيوقف النت ده بدون استخدامه أفضل ......

مش عارف ايه المشكلة .........

غير معرف يقول...

انا ولا حصل معي شيء !!!!!!!!!

غير معرف يقول...

انا عندي فلاشة فودافون والنت زبالة عليه دا التحميل علي 7 كيلو ونزلت البرنامج واستخدمت الطريقة بس مفيش حاجة حصلت الداونلود لسه علي 7 كيلو

وكمان لما عملت ابدأ الاتصال كان بيجيلي رسالة يقولي فيها (نسخة البرنامج لديك قديمة الرجاء تحديثها حالا)

غير معرف يقول...

على فكره انا استخدمت البرنامج ده ومفتحش معايه خالص مع انى ظابط الاعدادات وكل حاجه .مش معقوله شركات المحمول وبزات فودافون هبله يعنى علشان برنامج ذى ده يتحكم فيها .. وارجو الرد على كلامى .. وشكرا

محمد يقول...

انا محمد هو انا لو شغلت البرنامج دا النت الي انا موصله هيفصل ويشتغل الجديد ولا لما يفصل الي عندى يشتغل البرنامج الي انا منزله ارجوووو الرد

غير معرف يقول...

انا عملت كل الخطوات والنت بدل ما كان شغال قطع خالص ما عدا انترنت دونلود مانجير زي ماهوهومفيش اي تغيير لسة بيحمل ب 3 كيلو بيت

غير معرف يقول...

كله تاليف لا تصدقوا احد

bahgat يقول...

يامستر بلوشي انا بجد زهقت ... جربت أكتر من 10 برامج ومفيش ولا واحد اشتغل
جربت التور فاديليا البصله ويور فريدوم ويور فري نت والطرق اللي من غير برامج .... جربت كل حاجه مفيش فايده
ياريت تشوفلي حل ... وطريقه تكون مضمونه "انا فلاشتي اتصالات هاواي e153"
وعندي استفسار
انا ليا واحد صاحبي معاه فلاشه فودافون جابلها برنامج فك شفره "هاواي انلوكر " واتفكت .. ومن ساعتها وهو شغال مجانا وسرعة التحميل مبتقلش عن 400 كيلو .. وأوقات بتوصل ل 1 ميجا
هل برامج فك الشفره بتعمل كده فعلا في الفلاشه ... ولا ده اللي حظه حلو وضربت معاه ولا ايه بالظبط
ولو بتعمل كده "عاوز حضرتك تجيبلي البرنامج بتاع نوع فلاشتي لأني جيبت برامج كتير من منتديات بيقولو انها كبيره بس في الاخر بتطلع حماده بالجنزبيل
............
معلش انا عارف اني طولت عليك بس ده من عشمي فيك
انا سامع عن حضرتك من زمان جدا وسمعتك ماشاء الله زي الفل
ربنا يوفقك يارب
وأسف علي الاطاله

هدى عبد العزيز يقول...

انا عندي فلاشه موبينيل ومش عارفه بيانتها عشان مش بتاعتي ازاي اشغلها

هدى عبد العزيز يقول...

البرنامج عمل علامة تعجب على طول ومتحدد بساعه بس وانا مش عارفه ارجع للسيرفر القديم لان السيرفر اللي اختارته لا يعمل

هدى عبد العزيز يقول...

البرنامج عامل علامة تعجب على طول وبقى ليه مده 60 دقيقه بس مفيش حاجه اقوى وبعدين جيت اشغل الدي اس ال يقولي الخادم او البروكسي لا يوصل مسحت كل الاعدادات ومفيش فايده اعمل ايه

غير معرف يقول...

السلام عليكم
انا عندي شبكه 3 جي وكلو تمام
وشغال بخط الداتا بتاع فودا بس طبعا مخلص رصيد
بيعمل كونكت تمام وبسطب فري دوم واشطه كلو
بس السرعه عندي اخرها حتي بالدون لود مانجر 9 ك / ث
:(

غير معرف يقول...

السلام عليكم انا كل ماجى اسطب برنامج دونلود مانجر يطلب منى رقم السريال اي الحل

غير معرف يقول...

انا بسطب البرنامج وامشى مع الخطوات واجى لمرحلة البحث عن سرفر
يبحث بالساعات ولا يعطينى نهايه للبحث
ارجو الافاده مع العلم انى جربت على usb mibinil and vodafone
ومافى بهم رصيد نهائيا.
ارجو الرد ضرورى
وارجو تواصل اخوانى معى على ماسنجر الياهو
mo7amed_3ezat@yahoo.com
شكرا

غير معرف يقول...

موقع البرنامج مارضى يفتح عندي عاوز اعمل حساب فيه ارجو مساعدتي

غير معرف يقول...

بيظهر عندى هلامة تعجب ومش بيقتح اى موقع اعمل اييييييه؟؟؟

AbuMahmoud يقول...

جزاك الله كل خير

غير معرف يقول...

موقع البرنامج مارضى يفتح

zeyad.center يقول...

مشكوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووور

غير معرف يقول...

مافيش السرعه مازاديتش ولا حاجه ياريت تقولى اعمل ايه

غير معرف يقول...

فى تصطيب البرنامج الصفحه بتاعت السيرفرت مش بيظهر رسيرفرااات خالص اعمل ايــــــــه

غير معرف يقول...

يامعلم كلة تمام بس مديير النت بتاعى مفهش proxy

haitham khalifa يقول...

اولا شكرا على المجهود الرائع
ثانيا انا ادخل من شريحة اتصالات عاديه مش داتا وبيدخل دقيقة ويفصل ارجو الرد يا مستر بلوشى

غير معرف يقول...

بيجيلي علامة تعجب

غير معرف يقول...

أنا مش عارف أقولك ايييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييه غير أنك بنى آدم جامد وتسلم ايييييييييييييييييييييدك يا كبييييييير وبجد أنت إنسان أكثر من رائع وأنا بموت فييييك وشكرا ليييييييك جدا جدا جدا علشان أنا كان نفسى فى الموضوع ده من زماااااااااااااااان جدا أشكككككككككككككككككرك

غير معرف يقول...

البرنامج بيشتغل
وبيطفي بسرعة تلقائيا
مش بلحق اعمل حاجه

غير معرف يقول...

والله ولا حاجه من الطرق اللي انت بتقول عليها بتشتغل معايا انا جربيت حاجات كتيييير وبرده الفلاشه مش راضيه تدخل ببلاش ارجوك شوفلي حل نوع الفلاشه اتصالات zte corporation و model mf 180f

غير معرف يقول...

والله الف شكر البرنامج اشتغل بس انا علوز التحدية بتاعتة

غير معرف يقول...

مش راضى الايميل يتعمل

هانى رزق يقول...

مشكوووووووووووووووور يا كبيييييييييييييييييييير

غير معرف يقول...

البرنامج تمام ولكن بيقولى البرامج الى عندك قديمة إة أعمل

غير معرف يقول...

انا معايا يو اس بي اتصلات مصر بس انا اعمل كونكشن ب خط داتا ولا عادي .؟ ويكون فية رصيد ولا لا

mohamed002 يقول...

هو لازم الخط يبقى مش متاكتف يعنى مش متفعل وما فيهوش رصيد ولا ممكن خط متاكتف ومافيهوش رصيد ارجو ان اى حد يرد عليا يا جماعة باسرع وقت

hamada يقول...

يا مستر بلوشى انا عملت الخطوات كلها وكله تمام بس السرعة عندى 64 كيلو بايت مش 128 زى ما بيتقولو مش عارف ايه الحل دبرنى

غير معرف يقول...

انا بعمل بحث عن سيرفرات ومفيش حاجه جاتلي يا ريت تقولي أعمل اه

غير معرف يقول...

انا بعمل بحث عن سيرفرات ومفيش حاجه جت يا اخ بلوشي ياريت رد في اسرع وقت

غير معرف يقول...

مشكوووور على البرنامج الرائع بس فى سؤال صغير انا عملت كل حاجة بس مش عارف اظبط المتصفح بتاعى ارجوا الشرح اجبها ازاى علشان اعملها ضبط...وشكرا

غير معرف يقول...

انا كل ماعمل اتصال من خلال البرنامج يجيب علامة تعجب علي الباب ومبيشتغلش ومرة يجيب رسالة فشل في التسجيل ومرة لا
ارجو المساعدة

غير معرف يقول...

مشكور علي هذا العمل الرائع

غير معرف يقول...

يااااااااااااااااااااااااااارب يشتغل

غير معرف يقول...

انا هحمله واشوف بس يا ريت يكون شغال

احمد صبرى يقول...

لازم يكون الخط عادى اتصال ولا خط داتا

احمد صبرى يقول...

انا عايز اعرف الخط لازم يكون داتا ولا عادى

غير معرف يقول...

يا جماعة حد يرد علينا هو اساساً عندى مابيطلعش سيرفرات غير لما اكون شاحن الفلاشة
وبعدين ثوانى ويفصل السيرفر غيرت سيرفر تانى وعملت الاعدادت مافيش نت ايه الحكاية رجاء التوضيح فينك يا استاذ بلوشى

غير معرف يقول...

يا جماعة حد يرد علينا هو اساساً عندى مابيطلعش سيرفرات غير لما اكون شاحن الفلاشة
وبعدين ثوانى ويفصل السيرفر غيرت سيرفر تانى وعملت الاعدادت مافيش نت ايه الحكاية رجاء التوضيح فينك يا استاذ بلوشى.

غير معرف يقول...

لو انا ستبط البرنامج على فلاشة موبينيل عليها الباقة هل يلغى الباقة لو البرنامج ما اشتغلش عندى ولا تظل الفلاشة كما هيا انا عامل على الفلاشة باقة بالشهر

غير معرف يقول...

انتاالى عامل الموقع ده كلمنى بسرعه لو انتا راجل بس 0181162642 موافق

غير معرف يقول...

عايز برامج لموبايل سامسونج كوربى

غير معرف يقول...

شكرا علي المجهود مع اني مش فاهم حاجة انا احمد من مصر 01015145625

غير معرف يقول...

السلام عليكم .. اولا شكرا للمجهود الرائـــع ده مستر بلوشي ^_^
ثانيا بس عندي استفسار بسيط مع اني حاسس ان مفيش حد هيرد .. بس عادي اهي محاولة :D
دلوقتي انا لما بدخل على البرنامج من يو اس بي سواء فاضية او فيها رصيد بظبط الاعدادات وكل حاجة بس مش بيظهرلي ولا سيرفر .. جربت اشغل البرنامج وانا فاتح نت من الواروتر بتاعي عادي .. السيرفرات اشتغت ودخل عالنت وكله تمام .. ياتري بقا لازم يكون عندي نت .. طيب يبقا ايه لزمة البرنامج ساعتها :D
واسف على التطـــويل :)

غير معرف يقول...

انا معاية روتر وممكن بببلاش ع نت عايز برنامج ع روتر ببلاش يا استاد إزاى

غير معرف يقول...

انا برضة معاية نفس الحوار و حسيت ان البرنامج ده ملوش لزمة اصلا انا لزم اكون مشغل نت عشان اوصل لى سيرفر اجى اشغل الusb ولا اى حاجة بتحصل اكنى مش حطاطها اصلا

محمد الزنان يقول...

متشكرين على جهدك الذى بذلته بس اريد بريدك الألكترونى لكى اتواصل معك
حمد الزنان (مطروح)

محمد الزنان يقول...

انا عايز رقمك اوالبريد بتاع حضرتك

Unknown يقول...

انا نزلت البرنامج اكتر من مره بس بينزل على هيئه فيدو ومش بيشتغل ممكن اعرف ايه الحل بس يا ريت الرد بسرعه....شكرا

Unknown يقول...

انا نزلت البرنامج اكتر من مره بس بينزل على هيئه فيدو مش شغال ممكن اعرف ايه الحل .. يا ريت الرد بسرعه...شكرا

Unknown يقول...

انا خلاص نزلت البرامج وعملت كل الخطوات بس السرعه بطيئه 64 ك/ب ايه الحل؟؟؟

غير معرف يقول...

شكرررررررررررررررررررا وجارى التجربة


محمود بلاى ستيشن

غير معرف يقول...

أرجو وضع برامج إنترنت مجانية وشرحها كيف تعمل في السودان في زسن وسوداني وMTN

غير معرف يقول...

مشكوور يا معلم

غير معرف يقول...

شكراااااااااا

غير معرف يقول...

في البدايه مشكور بس انا بجرب ف البرنامج بقالي يومين وبيقولي انه مش لاقي اي سيرفير اتعامل معاه الرجاء الرد

غير معرف يقول...

هو ما بيلائيش سرفرات غير لما اكون شاحن المودم الاتصلات

amr4452 يقول...

]ا جماعه كل حاجه تمام وجار تحميل البرنامج بس المشكله الوحديه الى واجهتنى انى انا بستخم جوجل كروم فى التصف ومش عارف اجيب بتاعت الضبط الى اظيط النت ع المتصفح ازاى حد يقدر يساعدنى ؟؟

albasheeer يقول...

السلام عليكم يا أبناء شمال الوادي من السودان - هو مش كلنا بنشرب من نيل واحد ؟ هذه المدونة دسمة غاية الدسم و لازم في هذه المائدة الدسمة يكون في نصيب للسودان ، السؤال هل ممكن نظبط كمان شركات الإتصال في السودان ؟ شركات زين وسوداني و إم تي إن ؟ على كل سأبدأ المحاولة لأن الموقع لم يستثني بلدا من البلدان حسب علمي وكله كله حيشرب من النيل الخالد . تعظيم سلام لمصر الحبيبة ولكل أبناء النيل ولهذه المدونة الرائعة ولصاحبها المهندس الفنان - أحمد الغالي - الخرطوم

غير معرف يقول...

لو سمحت يا استاذي الفاضل انا بيظهر معي .your client version is rather old and missing the latest features ,please update at your earliest convenience ثم تظهر رساله اخري connection terminated .server says:authentication failedياريت ترد عليا اعمل ايه؟؟؟؟؟وشكرا

Ayman elkhatip يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الموضوع فى غاية الروعة والجمال بس من القراءه
انا نزلت البرنامج وسطبته بس اجى افتحه بيجبلى رساله
ويقول (حدث استثناء اثناء التهيئه )
ياريت ترد على استاذ صاحب الموضوع *بلوشى
وجزاك الله خيرا ً

غير معرف يقول...

لو سمحت انا البرنامج اشتغل نعايا يوم واحد و مرضاش يشتغل بعدها يا ريت حد يرد عليا

Unknown يقول...

اولا السلام عليكم
ثانيا مممكن اعرف احل مشكلة wrapping connection in TLSv1
مع العلم انى بستخدم Enhanced/4 Mbit.s

غير معرف يقول...

انا عندى بيجيب ع لامة تعجب زى دى(!)على الباب ولما ادخل اكنى مش مشغل الب نامج

غير معرف يقول...

البرنامج عايز يتحدث احدثه منين

Unknown يقول...

موقع التسجيل محضور ياريت لو حد يحط مستخدم هنا

غير معرف يقول...

الله ينور يا عبقرى بس مشكلة بسيطة اللى هى علامة التعجب اللى بتظهر عند الباب دى وفى حاجات كتير جوا البرنامج ذات نفسه عايز اعرفها عشان منتعبكش معانا بعد كده ويريت تسيب ايميل الفيس

غير معرف يقول...

مفيش نتتتتتتتتتتتتتتت !!!!!!!!!!!!!! بس ممكن بلوشى يفهمنى ليه العلامه ديت وليه مفيش سرفرات خالص (!)

Unknown يقول...

حضرتك ازاى نشترك فى اللى بفلوس
انا عايز اعمل اللى اربعه ميجا ب 74 جنيه دى

Unknown يقول...

حضرتك انا عايز اعرف ازاى اشترك فى اللى بيديك 4 ميجا وبياخد 74 جنيه؟ وازاى احولهم الفلوس

غير معرف يقول...

انا عندى بيجيب علامة تعجب على الباب لوسمحتو ردوا علية بسرعة

غير معرف يقول...

انا عندى كل ما باجى اضغط على بدء الاتصال يبعت رسالة مكتوب فيها انقطع الاتصال

غير معرف يقول...

لو سمحت ان امعي فلاشه نت اتصلات بشغله علي اللاب توب بتشغل وكل حاجه بس علي الجهاز جايبه شرطه واحده ومش عاوز ه تشتغل

غير معرف يقول...

ياريت تعمل شرح ممل

غير معرف يقول...

انا عملت كل حاجه بس اول لمي افتح البرنامج وادوس ابدأ الاتصال بيعمل ععلي الباب اشره تعجب (!) ومش بيشتغل النت
انا استخدم لاشه موبينيل ZTE وعندما افتح برانمج موبينيل لا استطيع ان اقوم بالاتصال من موبينيل فهل

غير معرف يقول...

هههههههه
لسه فيه مغفلين بيصدقوا الكلام الفاضى ده ؟؟

دانت غلبت الراجل بتاع برنامج cyber shark5
إلى خلال شهر سرق 2 مليون باسوورد

سامح فارس يقول...

انت معلم كبيــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر
خد بالك انا لسه هجرب الكلام ده على موبينيل بس مشكور على الجهد ده

غير معرف يقول...

هو متأكد ان الكلام ده لحد الان شغال عموم انا مش مقتنع بس هحاول اجرب بس هي ظاهرة من العنوان

Unknown يقول...

مدونه مصريه عربيه تهتم بكل مايشغل بال المواطن المصرى والعربى من قضايا سياسيه إقتصاديه وفنيه ودينيه كما تحتوى على أحدث البرامج والأفلام مشاهده أون لاين بدون تحميل وأحدث الفيديوهات وأحدث شروحات البرامج والمواقع

www.hkawymisrya.blogspot.com

غير معرف يقول...

البرنامج ييشتغل بس بيقول النسخه بتاعت البرانمج قديمه ومبيشتغلش ارجو الرد

ali ciha يقول...

معلش هتقل عليك اتا عندى modemموبينيل يشتغل عليه البرنامج ده ولالا وياريت الرد سريع

غير معرف يقول...

غير معرف يقول...

البرنامج ييشتغل بس بيقول النسخه بتاعت البرانمج قديمه ومبيشتغلش ارجو الرد


ادخل على الموقع www.your-freedom.net
وبعدين قائمة download
حتلاقي آخر إصدار للبرنامج حمله وبالسلامة

مصطفى جلال يقول...

انا جربت البرنامج واشتغل بس فى مشكلة كل ماعمل ابد الاتصال بيجبلى رسالتين
الاولى : تسجيل الدخول فشل
الثانية : نسخة البرنامج عند قديمة الرجاء تحديثها
ورسالة ثالثة : " الرسالة الترحبية " ............... دى اوكى
علما بانى دخلت على الموقع الرسمى وحاولت انزل الاصدار الاخير بس مش عارف احمله ياريت الحل ............. مصطفى جلال