عفوا يجب عليك الاشتراك بصفحتنا على الفيسبوك أولا

135
احصل على حساب VPN مجاني مدى الحياة بسرعة 512KB

بسم الله الرحمن الرحيم
 قبل اي كلام الاول , لازم نقول الحمد لله على النجاح اللي حققه موضوع الOpenVPN  وشراء الاكونتات , كان لازم يكون للناس اللي ماقدرتش تشتري اكونتات نصيب في الموضوع ده , وبالتالي الموضوع ده هيوفر ويسهل على ناس كتير اوي صحيح الفرق شاسع بين سرعة الـ Free و الـ Premium لكن الحساب المجانى دا شغال برضو..
ندخل في الموضوع


 الاول هنحتاج نعمل اكونت على موقع AirVPN
وتقدر تشترك فيه من هنا
 










بعد ما عملت الاشتراك ونزلت ملف الاعدادات

 دلقوتي نزل البرنامج ده , واحذف اي اصدار OpenVPN عندك على الجهاز عشان مايحصلش مشاكل
حمل البرنامج من هنا او من هنا

بعد ما تثبت البرنامج
ادخل على المسار ده C:\Program Files\OpenVPN\config

وفك ضغط ملف الاعدادات اللي نزلته من موقع AirVPN 
بعد كده

اعمل افتح البرنامج , هتلاقي الايقونة بتاعته ظهرت على سطح المكتب بعد التثبيت

اما تفتحه هتلاقيه فتح جنب الساعة  , اضغط عليه كليك يمين وبعدين Connect

وبعدين اصبر عليه شوية هيعمل كونكت وبعدين الايقونة بتاعته تبقى لونها اخضر , اضغط Hide
وعيش بقى على النت براحتك , بدون اي قيود

ودي سرعة الدون لود من فودافون







أشترك فى صفحة مدونة بلوشى | عيش الـ ع ـنت ببلاش على فيسبوك ليصلك الموضوعات الجديدة

www.facebook.com/BlOooShiblog







---------- بلوشى ----------

135 تعليقات:

غير معرف يقول...

بجد انت هتحل مشاكل كتير ربنا يوفقك بس كان عندى سؤال الطريقه دي ليها حد فى التصفح و التنزيل ولا مفتوح

mohsen يقول...

راااااااااااااااااااائع يا كبير طب والسرعه فى اتصالات اخبارها ايه؟؟؟

غير معرف يقول...

الحمد لله علي رجوع المدونة ورجوع متميزين الكتابة
وفي إنتظار ثغرات للشبكة إياها اللي مدوخانا

غير معرف يقول...

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم
وبعد:....
انا مكسوف من نفسى بصراحة لانى كنت بحمل من المدونة من غير ما اقول شكرا ولا حاجة ولا كانى استنفعت بالمواضيع
ولاكن ارجو منكم ان تقبلوا عزرى ومشكوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووور(يا اجدع واحد فى الجدعان) معلش انا هغلس وارخم اطلب منك حاجة(ازاى تعمل برنامج هاندلر ويبقى )مش عارف اشكرك ازاى)VIRE THANK YOU

غير معرف يقول...
أزال أحد مشرفي المدونة هذا التعليق.
غير معرف يقول...

مشكور بس مش عارف اشغله هو لازم يكون خط داتا؟؟؟

Unknown يقول...

ياريت رد يامستر بلوشى بسرعة واكون شاكر ليك

Unknown يقول...

تسلم يا غالى بجد طريقة جميلة جدا بس مشكلتها فى التحميل متعبة قوى ..

Ayman يقول...

الحمد لله المدونة فتحت تاني و كمان بنت 512 نعمة والله
مالهم ال512 بس سوال مش كدا هانشيت و ننزل و نتصفح عادي ولا هانعوز برامج تانية تدي النت للبرامج التانية زي الماسنجر و كدا
و الف شكر بجد
و حمدلله علي السلامة

Unknown يقول...

وحشتووووووووونا بعد غياب ..

هيه صفحة المدونة اللى على الفيس بوك مين اللى قفلها؟؟

غير معرف يقول...

ya gama3a vpn etisalat aflto ????
el bernamg msh byd5'l ???
fe 7al ya mr.blooshii ??

غير معرف يقول...

انا عندى كنت شغال عليه بس دلوقت ما بيعملش اتصال من خط اتصالات ....بس شغال على فودافون وفودافون شبكتها تعبانة عندى

mero25 يقول...

اولا شكرا
تانيا انا شليف برنامج اتصالات مش فودافون
تالتا واضح ان الدونلود 64 وليس 512
رابعا انا عملت كل التفاصيل واستنيت 30 ق ولم يعمل كونكت
برجاء التوضيح

غير معرف يقول...

ياجماعة ياريت حد يرد عليا انا مش عارف ادخل منه خالص مش راضى يعمل كونكت

shadow يقول...

تسلم ايدك ياكبير

Flutter يقول...

والله انت معلم يا ابنى تسلم ايدك

Mohamed يقول...

الحمد لله على رجوع المدونة دا أنا قلبي وقع وشكرا على الطريقة

Unknown يقول...

الله عليك هوا دا الكلام
لكن دا شغال مع اتصالات ولا ايه

غير معرف يقول...

بجد انا مش عارف اقول ايه والله اللى بتعملوا ده كتير وانتوا بجد ناس زى العسل.

ربنا يارب يوفقكوا كمان وكمان.

وكلنا دايما معاكوا ووراكوا ان شاء الله.

غير معرف يقول...

طب يا جماعة هزا لازم خط فودافون يبقى داتا ولا عادى ولا اية ؟ و لو داتا اشترك فى نظام اه عشان اعرف اعمل كونكت ولا خط فودافون الداتا بيعمل كونكت عادى من غير رصيد ؟

غير معرف يقول...

هل اتصالات وقفت الثغره ارجو الرد من مستر بلوشي

Unknown يقول...

ماشاء الله عود حميد

بالتوفيق ان شاء الله

غير معرف يقول...

مشكووووووووووووووووور يا باشا ربنا يجزيك خيييييييييير يا رب وحمد الله على سلامه ورجوع المدونه

Unknown يقول...

تمت التجربه وشغااااااااااااال

هناء يقول...

شكرا جدا وبجد دا يثبت لكل الناس اللي غلطت فيك أنك انسان محترم والحكايه مش حكاية فلوس
انا لسة مجربتش الطريقة بس ياريت الأخوة اللي أشتغلت معاهم يقولولنا أشتغلت أزاي بالظبط؟ وبخط أيه؟ ولو في أي ملاحظات ليهم وكده
عشان طبعا أحنا عارفين أن أنت الله يكون فعونك بصراحة و أكيد مش هتقدر ترد علي الكل
و شكراااااااااا بجد

غير معرف يقول...

شكرااااااااا

Unknown يقول...

والله انت عامل شغل جامد قوي ربنا يوفقك

غير معرف يقول...

enta negm walahe

غير معرف يقول...

كونكت مابتظهرش عندي في قائمة البرنامح بيظهر 3 اختيارات مش موجود فيهم كونكت

غير معرف يقول...

بتشغل ازاي

غير معرف يقول...

ممكن شرح عمل كونكت بالموبايل

Amr ElGhabaty يقول...

بالنسبه للاخ اللي بيقول كونكت مبتظهرش
بعد ما تثبت البرنامج
ادخل على المسار ده C:\Program Files\OpenVPN\config

وفك ضغط ملف الاعدادات اللي نزلته من موقع AirVPN

غير معرف يقول...

ياريت اللى اشتغلت معاهم يقولوا اشتغلت ازاى وياريت يامستر بلوشى توضحلنا اكتر
مشكوووووووووووووووووور يا نجم

غير معرف يقول...

ألف شكر على المجهود اللي بتعملوه دا يا شباب... بجد ناس محترمة.
أنا عندي أكتر من نسخة للبرنامج حاولت أجربو امبارح بس مرضيش يشتغل مع اني جربتهم كلهم. تقريبا كان ف خطأ في الاتصال بالسيرفر بتاع airvpn.
ان شاء الله هانزل النسخة بتاعت الاخ اسلام واجربها ويارب تشتغل.

MMichael يقول...

الحمد لله علي رجوع المدونة و بالتوفيق ان شاء الله
احب اشكركم على مجهدكم العظيم دة ,,
انا لسة مجربتش بصراحة .. بس عايز اعرف المطلوب خط اتصالات اية ؟؟ voice or Data ??

الكينج يحيي يقول...

thnxxxxx gdn 3la elmaghood elgamed dh

غير معرف يقول...

انا على باقه اتصالات الشهري وجربت الطريقه
عمل كونكت وكل حاجه
بس سرعه التحميل ما بتتعداش 7 kbps
يعني تقريبا مفيش نت
ياريت اعرف المشكله من ايه

غير معرف يقول...

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
بلوشى وانا الى كنت فاكرنى استاذ ده انتا طلعت معلم
بص ياصحبى فى مشكله
الكايلنت بتاع الموقع
مش عاوز يتحمل
وبيقولى كلام ان الموقع مش عاوز يفتح
بمعنى اصح
المتصفح بتاع اكسبلورر مش عاوز يعمل داون لود من الموقع
وبدوس اول كلمه بعد التسجيل عاليمين تالت حاجه
مش بينداس عليها
بجيب بقى من النص اختيارات تانيه بتدخلنى على نفس الكلمه
بردو مفيش داون لود انا والله عندى نزله شعبيه ونزلت سيبر مخصوص اكلمك
ولابس بطانيه
ارجوك يامان ترد عليا بعد ازنك
وكان نفسى اخد حساب خيرها فى غيرهااااا

غير معرف يقول...

انت كده مستر بلوشى قفلت الكلام على كل الناس اللى قالت انك بتتربح من الموقع وان مفيش حاجة ببلاش بعد كده

الله ينور بس ياريت لو تضيف موضوع عن VPN يتاعك عشان بفكر اقفل اشتراك DSL و اجى معاك :))

mostafa_kadry2 يقول...

يا مان انتا ماوضحتش نعمل اتصال ب ايه
ف فلاش يو اس بى يعنى ولا موبايل ولا ايه
وانا شايف ان العلامه اللى ع الصوره ل اتصالات مودم بس انا جربت كل اللى قلت عليه ومش شغال وبيقعد يعمل كونتكتج ومش بيعمل ف الاخر
قولنا يا مان ايه النظام
وياريت بسرعه عشان نعرف ايه الاخبار

دكتور محمد يقول...

بسم الله الرحمن الرحيم
الطريقة كانت شغالة لحد يوم 22 ديسمبر على اتصالات وفودافون لكن اتصالات قفلت الثغرة بتاع السيرفر يوم 23 ديسمبر وعلى فكرة انا كنت شغال بالسيرفر البريمم بتاع الموقع وهو سريع جدا بس المشكلة بقى ان فودافون اخرها 2 ميجا يعنى التحميل مش بيزيد عن 200 كيلو ف الثانية انما طبعا انت لو برة مصر السرعة توصل معاك ل 20 ميجا فى الثانية صراحة انا كنت باندب حظى انى فى مصر وعجبى على الشبكات التعبانة وقال ايه نت 24 ميجا هههه سلملى على فودافون مصر

غير معرف يقول...

مشكوووووووووووووووووووووووووور
بجد توبيك هايل
بس احنا دولقت عاوزين نشترى اكونت
نعمل ايه ؟.

الملاك الضائع يقول...

أشتغلت ياريس تمام بس بطيئة جدااااااااا
التحميل عندي أقصاه 3 كيلو بايت

بس أهو لما النت يقطع يبقي فيه حاجه نتصفح بيها

تسلم ياريس

ahmed mostafa يقول...

ممكن اعرف مميزات البريموم
وهل لازم اعمل نفس الخطوات لتشغيل الخدمه كبريموم.
وهل ممكن اشغله على خط البيت

Dr.shahidi يقول...

ana garabt l tari2a w sha3ala zay l fol 3ala etisalat w download 200 - 300 kb/s
i use data SIM
its working on etisalat till now

غير معرف يقول...

مستر بلوشي

انا مايا

انا مش عارفة اوصل لحضرتك خالص بعد قفل البيج علي الفيس

انا الاكونت مش شغال عندي علي اتصالات بس انا خايفة ليكون في مشكلة تانية عندي عشان حتي لما بعمل كونكشن بالوايرلس
والنت بيشتغل باجي اعمل كونكت بvpn مبيرضاش

ايه السبب ؟ وياريت الاخوة الي شغال معاهم علي فودافون شغالين علي باقة ايه ؟

و ......... بس :))

غير معرف يقول...

شكرا بس بالنسبه للجروب ع الفيس بوك هو اتقفل ولا لغيتوه ولا ايه لانى كل لما آجى أدخل عليه بيحولنى للصفحه الرئيسيه للفيس

amr_diab7 يقول...

ايه الحلاوة دي
شغال زي الفل علي فودافون

fathlla يقول...

مشكووووووووووووورررررررررررر

Unknown يقول...

الف شكر يا فنان على البرنامج
مجهود جبار من حضرتك واللة
بس يا ريت مش تكون زعلان من الناس
البرنامج شغال وكلة تمام على فودافون كمان بس السرعة تعبانة قوى ودا طبعا مش يقلل من شكرك
نفسى اعرف الجروب قفل على الفيس بوك لية؟؟؟؟؟؟؟

Unknown يقول...

أشتغلت ياريس تمام والسرعه حلوه تحميل 25 وكله ماشى

moaaz يقول...

الف شكر يا استاذ يا عظيم
شغالة بعد التجربة.
والله ما عارف اشكركم اذاي علي الجهد العظيم اللي بيفيد كل الناس .
ربنا يخليكم و ترحموا كل الناس الغلابة من نهب شركات المحمول لهم .
ولكن التحميل بطيء هل من حل لهذة المشكلة و جزاكم الله كل خير علي ما تبذلوه من جهد

غير معرف يقول...

طيب لا يعمل معي على ويندوز 7 ارجو التوضيح
على العموم مشكوووووووووووووووووووووووور

غير معرف يقول...

أنا مش عارف أشغلة على إتصالات أومبنيل لكنة يعمل على فودافون بعد ما حولتة داتا بس للاسف السرعة زبالة الرجاء التوضيح وكيف يمكن تحويل إتصالات إلى داتا

غير معرف يقول...

ياجماعة حد يرد عليا هو لازم يكون خط داتا لفودافون او اتصالات؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

غير معرف يقول...

السلام عليكم ممكن اللى جربها على خط اتصالات يقولنا علشان عندنا فودافون شبكتها ضعيفة عندنا واتصالات 3G بعد اذنكم ارجو الرد

Gamal يقول...

السلام عليكم جميعا ممكن حد قولنا لو هو جربها على خط اتصالات لان شبكتها عندى 3G اما فودافون بجيب EDGE

Gamal يقول...

السلام عليكم ممكن حد يجيب علينا هلى هى تعمل على خط اتصالات

غير معرف يقول...

ya gama3a abos edikom , 2ololy ezay awasal connection men vodafone men 3'eir rasid , plz

غير معرف يقول...

شكرا على مجهودك
لو ممكن معلومات اكتر عن ال VPN

وازاى الواحد يعمل سيرفر vpn
وهل ال dedicated server مفيدة فى الموضوع ده

غير معرف يقول...

استااااااااااذ والله

المشكله عندى انه بيوصل والايقونه بتدى اللون الاخضر بس لما ادخل على موقع يحولنى لصفحه فودافون الرئيسيه

انا خطى داتا وشغال على ويندوز 7

maged يقول...

يا مستر بلوووشى او اى حد من الناس الى قالوا اشتغل معانا وزى الفل

حد يقولنا ازاى اشتغل معاهم عشاان نعمل زيههم
ونمشى على نفس خطواتهم
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

Amr ElGhabaty يقول...

شغله علي run as administrator

غير معرف يقول...

باشا يا باشا
شغاااااااااااااااال
علي فودافون
شكرا يا معلم
في انتظار الجديد يا كبير

Unknown يقول...

ياجماعه حد يرد عليا حسابي مش شغال على فودافون

انا مشترك vpn في السيرفر الاول

r31

مش عاوز يعمل كونكشن

غير معرف يقول...

انت جامد بجد ماشء الله عليك

سبل السلام يقول...

بالنسبة للشغالين على ويندوز7 او فيستا لازم لما يفتحوا برنامج openvpn كليك يمين بعدين run as adminstrator
عشان يقدر يغير مسار الشبكة للفي بي ان و الا لو فتحه دبل كليك هيعمل كونكت بس مش هيغير مسار الاتصال يعني كانه مش متوصل
و مهم جدا ان الويندوز يكون نازل على ال C: مش اي درايف تاني و الا برضه مش هايغير المسار
انا اشتغل معايا على فودافون بس السرعة 15 ك ب
و ما اشتغلش على اتصالات
عندي سؤال يا ريت حد يجاوبني
هو الاكونت البريميم سرعته محدودة ولا مفتوحة ؟ و لو محدودة يبقا كام؟

غير معرف يقول...

بالنسبة للمشاركة 61
حصلت معايا المشكلة دى وحليها انك تتك على run as adminstrive
لما تيجى تتك على الملف بتاع open vpn ألى على سطح المكتب
بس يا عم دة الموضوع كلة وعيشششش

غير معرف يقول...

يا استاذ بلوشي
الطريقة مش شغاله وبعدين انا عاوز اكونت يا ريت ترد علينا لانى مش لوحدى فى ناس كتير عاوزة اكونتات يا ريت تفتح لينا موضوع او تشوف لنا حل

غير معرف يقول...

ازاى احول خط اتصالات العادى لخط داتا يا جماعة ارجوووو سرعة الرد

Unknown يقول...

يا جماعة انا عملت اشتراك فى اتصالات الباقة الغير محدوده شهرية 19 وخلصت 110 ميجابيت ولسه سرعة التحميل 150 kbps
ده كده تبقى عنب خالص

Unknown يقول...

مشكووووووووور جدااا على اهتمامك بالكل بجد الكلام مش هيكفى

رغم انى مش بستخدم النت دة بس بجد لازم تتشكر على اللى بتعملة

غير معرف يقول...

يجماعه مش عارف احمل ملف الاعدادات من الموقع بدوس عالكلمه والموقع شكلو بايظ او المشكله من عندى
انا ويندوز سفن والمتصفح عادى
بنزل الفاير فوكس يمكن عيب متصفح
لو اى حد يقدر يساعدنى ويشتركلى باى اسم ويرفعلى ملف الاعدادات والاسم والباس معاه يبقى خدمنى اوى ممكن حد يساااااااعدنىىى

غير معرف يقول...

الطريقه دى لسه شغاله على فودافون ولا لأ يا جماعه ياريت حد يعرفنا

hamada.elzeary يقول...

اى حد عاوز اشتراك vpn على airvpn ومش عارف يبعتلى على الاميا وعله واحد من غير مقابل
hamada.elzeary@gmail.com

غير معرف يقول...

failed to connect to the air pls help me

غير معرف يقول...

محدش قال بردو هو لازم خط داتا اتصالات او فودافون
وازاى احول الخط العادى الى داتا فى فودافون وفى اتصالات؟

Dr.TiTo يقول...

الحوار ده شغال علي فودافون لسه ولا ايه
انا كل ما ادخل يحولني علي صفحة فودافون
ايه بقي اخر الكلام

غير معرف يقول...

انا عاوز حساب vpn ابعتلي علي الاميل دا blackdevil_122@yahoo.com

غير معرف يقول...

شغاااال على فدافون بس خط داتا
الدفع مقابل الاستخدام

مصطفي ابو الحسن يقول...

انا عندي خط فودافون داتا بس مبيعملش كونكت الالما يكون معايا رصيد ياريت حد يقول لنا ازاي نعمل كونكت بخط مفيهوش رصيد

غير معرف يقول...

ياشباب حد يفيدني انا معدش عندي نت مجانا ع جهازي خالص حتي فريدم وقف اي حد عنده حل يقوله
mido_funy99@yahoo.Com

غير معرف يقول...

خط فودافون داتا بس مش بيعمل كونكت من غير رصيد .. ياريت الللى يعرف ازاى اعمل كونكت من غير رصيد .. مع العلن انى مشترك ف باقه قدر الاستخدام ؟؟؟

Hair Removal Lasers يقول...

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

ألف شكر ياباشا على مجهودك معانا بجد انت انسان محترم وكفايه دعوه فى ظهر الغيب تجيلك مستجابه باذن الله من كل واحد فينا

بس بالله عليك فيه سؤال هام جدا انت لم تحدده حتى الان

هل لابد حتى يتم اتصال بالبرنامج اعلاه
ان يكون من خلال خط اتصالات داتا على خطه الاستهلاك اليومى
وخط فودافون داتا على خطه الاستهلاك اليومى ايضا

اذا كان نعم فارجوا اخبارنا

وبالنسبه لاشتراكات الفى بى ان كيف يمكننى حجز اشتراك لى وشكرا لك

ابو احمد يقول...

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

ألف شكر ياباشا على مجهودك معانا بجد انت انسان محترم وكفايه دعوه فى ظهر الغيب تجيلك مستجابه باذن الله من كل واحد فينا

بس بالله عليك فيه سؤال هام جدا انت لم تحدده حتى الان

هل لابد حتى يتم اتصال بالبرنامج اعلاه
ان يكون من خلال خط اتصالات داتا على خطه الاستهلاك اليومى
وخط فودافون داتا على خطه الاستهلاك اليومى ايضا

اذا كان نعم فارجوا اخبارنا

وبالنسبه لاشتراكات الفى بى ان كيف يمكننى حجز اشتراك لى وشكرا لك

وانا كمان نفس الطلبات
ياريت مستر بلوشي يشوف لنا حل

غير معرف يقول...

انا عاوز حساب vpn ابعتلي علي الاميل دا blackdevil_122@yahoo.com

غير معرف يقول...

ياجماعه حد يقولى ازاى احول خط فودافون عادى لداتا واعمل كونكت م غير رصيد

وعايز اعرف اذا كان الحوار ده شغال على اتصالات ولا لا

غير معرف يقول...

الف شكرا يا بلوشى عاوز اعرف اية نظامه مع اتصالات انا جربت السرعة نزلت عن الـ 7kb انا ع الباقة الشهرية 19 جنية لازم احول للباقة اليومية ولا اعمل اية
نوع الموديم zte mf100

غير معرف يقول...

لتحويل خط فودافون إلى داتا اكتب في موبيلك *5678#
نجمه خمسه ستة سبعة ثمانية مربع بعدين اتصل.بعدها تجيك رساله إن خطك تحول داتا

غير معرف يقول...

السلام عليكم انا بضغط عليه كليك يمين مش بيجيب كلمه connect

غير معرف يقول...

انا حولت الخط داتا وي كل ما اعمل كونكت من برنامج ال bluesoliel بالبلوتوث مع الموبايل بيطلب dail number علي العلم إني مع إتصالات بستخدم *99# نجمه تسعه وتسعين شباك حد يعرف الرقم دا ؟

غير معرف يقول...

اشتغل معايا يومين ... وبعد كدا مش راضى يعمل كونكت تانى خالص !!!!

واشمعنا بنختار الاختيار اللى قبل الاخير .. ايه الفرق بينهم ؟؟

ارجو الرد فى اسرع وقت ممكن

وشكرا ...

غير معرف يقول...

طيب ازاى احول خط اتصالات لخط داتا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

Unknown يقول...

حسبي الله ونعمه الوكيل فيك يابلوشبي

Unknown يقول...

بلوشي او اي حد من الادمن لو انتو شرفا زي مبتقولو مش بتظهرو ليه بعد مالحسابات الي اشتريناها اتوقفت مش كنتو بتقولو هترجعو الفلوس لو النت وقف ياشرفا

Unknown يقول...

ده ايميلي ياشرفا لو انتو لسه شرفا شوفو حل وكلموني solimanelgen2010@yahoo.com

غير معرف يقول...

يا جماعه هل هناك برنامج اوبرا يعمل مجانا علي الموبايل حاليا ضروري لو سمحتم حد يرد عليا

Unknown يقول...

نقوم بتحويل شريحة فودافون العادية لشريحة داتا عن طريق الكود الأتي:
yusuf iprahim

*
5
6
7
8
#

وهذا الكود يتم طلبه بعد إدخال الشريحة في usb modem وليس الموبايل عن طريق برنامج mobile partner أو أي برنامج dashboard يدعم الاتصال وأكوادUSSD ودي نسخة لرابط مباشر

http://www.dc-files.com/files/huawei...Voice_USSD.zip

ُثم اضغط علي USSD في البرنامج وقم بإدخال الكود

‎وبعد تحويلها ادخل على موقع

http://www.vodafone.com.eg/data

علشان تسجل الخط بتاعك باسمك وتقدر تشوف رصيدك وتشحن أونلاين

سبل السلام يقول...

لو سمحتم
مش عارف اشترك على airvpn عشان الباي بال مش مسموح في مصر
عايز سيرفر تاني ممكن اشترك فيه و يكون بيجيب النت برضه

غير معرف يقول...

الموضوع وقف على اتصالات وفودافون خاااااالص

غير معرف يقول...

مش شغال حاليا هل اتوقف فعلا ؟

غير معرف يقول...

عمل معايا كونكتتتت بس مدخلش علي اي موقـــــع ولا كأن مافيش اي نت خااااااالص هو في بروكسي ولا اييييييييه؟؟؟؟

غير معرف يقول...

مشكور جدا علي البرنامج الرئع ده شغال معايا تصفح وي شات تمام بس مش عارف الدونلود نظامه ايه بس كده تمام انا مش محتاجه دونلود بره البيت ويارب تكون ديمن في تقديم كل جديد

غير معرف يقول...

لا خلاص يا معلم دا طلع جااامد واشتغل ناو من غير اي بروكسي ولا اي حااجه بس انا كنت حاطط اعدادات اليورفريودم الممملللللل في المتصفح عندي ,
يعني ياجدعان لازم تشيلو اي اعدادات البرانج شغال موووز من غير اي اعدادات بس شغال علي فودا بس خط الداتا المدفوع مقدما واخونا اللي معاهم اتصالات يفكو شفرتها واي خط يحولو عادي يكلمو خدمه العملاء وكلو هيبقي في التمام ويجرب بس ويصبر عليه هوا رخم في الاول حبه تقريبا كانت شبكه بس بعد كدا اشتغل معايا مووز موز يعني شكرا يا بلوشي, اه حاجه اخيره بقي عاوز اعمل اكونت عليه اللي ب 25 دا اكيد هيبقا اسرع حد يقولي ازاااي علشان معرفتش
‏(‏ المعلم )

HARRY POTTER يقول...

شغال تمام التمام على فودافون خط داتا
واللى معاه اتصالات يفك شفره المودم بطريقه الموجوده ع المدونه والموضوع سهل جدا
وبالنسبه للناس اللى مش عارفه تعمل كونكشن من خط الداتا فانا نزلت برنامج موبايل بارتنر اللى موجود ع المدونه برده وعملت منه كونكشن وكله تمام يا رب بس يفضل الموضوع شغال وميتقفلش زى اتصالات
والف شكر يا مستر بلوشى ع المجهود الرائع ده

غير معرف يقول...

شكرا على البرنامج
بس السرعة 8
يعنى السرعة 64 مش 512

abody يقول...

اولا انا شاكر بلوشى من قلبى والله معا انى لحد دلوقتى ولا طريقه نفعت معايا ما علهش انا بس ياريت حد يقول ازاى احول الخط العادى الاتصالات الى خط داتا _ خط اتصالات
وياريت الرد والله انا مش لاقى حد يدينى خط داتا من غير الفلاشه انا دلوقتى بتكلم من السيبر 3 باليل الاميل بتاعى mm_mm97211@yahoo.com ارجوكم الى يعرف ما يبخلش بالرد انا مش عاوز اعرف اكتر من كده

Elhaddad Soft يقول...

الفكرة جميلة وشغالة معايا على فودافون داتا بس دلوقت مفيش كونكت خالص يا عم بلوشي عاوزين اكونتات بريميم لو سمحت مع ذكر كيفية طريقة الدفع وهل هو ثابت مع الناس اللي حصلوا على اكونتات مدفوعة ولا زي الموقع الزبالة اللي عمال يتحكم فينا يوم شغال وعشرة فاصل ده ..........

غير معرف يقول...

يا شباب هو مافيش vpn مجانى بجد حتى لو سرعه مش عاليه ؟؟؟؟
لان الموقع دا ما بقاش شغال مش عارف ليه

غير معرف يقول...

لو سمحتم عاوز اعرف المزيد عن الموضوع ده ممكن حد يساعدنى د ه اميلى sama_snak@yahoo.com احمد

غير معرف يقول...

اخواتى ايه هو ملف الاعدادات ده

غير معرف يقول...

ياريت يا جماعه اى حد يشرحلنا ملف الاعداادات ده بينزل ازاى وله جزيل الشكر

غير معرف يقول...

شوفوا هذا الموقع :
http://kebrum.com
vpn مجاني

Unknown يقول...

بلوشى يعنى بلوشى

غير معرف يقول...

والله مشكور ليك ممكن طلب انا ممكن احول خط موبينيل فودافون

غير معرف يقول...

لسلام عليكم لو سمحت ممكن اعرف انزل ملف vpn ازى من على الموقع ولكم جزير الشكر ودى اميلى الخاص es_love_love@yahoo.com
ا

rashid3532 يقول...

جاااري التجربه

غير معرف يقول...

جاااري التجربه

rashid3532 يقول...

جاااري التجربه

غير معرف يقول...

ممكن تكون الصور واضحه شويه

غير معرف يقول...

No modes available, sorry. انا عندى بيظهر كدا وانا شغال باقة موبنيل 10 لما انزل الملفات خط عادى مش داتا

غير معرف يقول...

انا مش عارف انزل ملف الاعدادات منين انا مش لقية ممكن تبعتلى اللنك بتاعة

حسام يقول...

ضيفني لاني محتاج مساعدتك علشان شركه النت مطلعه عيني ...بجد ضروري انا اتظلمت واتبهدلت منهم كتير النصابين....دا ايميلي hossam10_10_2010@yahoo.com

حسام يقول...

بجد محتاج مساعده مش تطفل او استفاده واستغلال رخيص...انا اتكويت بنار شركات النت النصابه فمحتاج مساعدتك بما تمتلك من علم وخبره...دا ايميلي ياريت تضييفني......ياريت متنساش او تضنش hossam10_10_2010@yahoo.com

غير معرف يقول...

فين ملف الاعدادات ده

غير معرف يقول...

بارك الله فيك أخي

رابط تحميل غير شغال

غير معرف يقول...

لنلتلت

غير معرف يقول...

اولا شكرا علي المجهود بس انا نزلت البرنامج وسطبته ودخلت اعمل ا كونت بس مش راضي يعمل وتطلعلي رساله ان في خطأ يا ريت الرد سريعا

غير معرف يقول...

انا مش عارف افك شفرة يو اس بي مودم موبينيل ياريت برنامج يفك الشرفرة والشرح بتاعووووووو واكون شاكر ليكم جدا جدا

غير معرف يقول...

allah ynour 3lek ya lans bas ana 3ndi estfsar wa7ed bas hoa eh el vpn dah aslan

غير معرف يقول...

ممكن اعاده رفع صور الشرح مره اخري ومكان ملف السيتنج ارجو التوضيح اكثر

غير معرف يقول...

ايه الجمال ده كله
شكرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررا يا بلوشي

غير معرف يقول...

رآحوا الطيبـين !

غير معرف يقول...

ملف الاعدادات لو سمحت !!

Unknown يقول...

الف شكرا على المجهود الكبيييييييييييييييييييييييير ده
بس انا حضرتك ملف الاعدادات اوصله ازاى ممكن حضرتك تجيبه وتحطه على المندى وشكرا لمجهودتك دى فعلا دا احسن منتدى